Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei! jeg har et barn som er snart et år og han krabber fortsatt veldig lite. Det virker liksom som han ikke gidder, han setter seg opp på alle fire og tar et skritt men så legger han seg på magen igjen. Han er blid og fornøyd og en skikkelig sjarmør og med to stolte storesøsken virker det som han føler at han ikke trenger å anstrenge seg så mye for å oppleve verden. På siste kontroll virket det som om HS var litt urolig fordi han er såpass treg, særlig fordi han er av den slanke typen som vanligvis racer rundt og både går og krabber tidlig. Og begge de to andre våre var tidlig ute med både å gå og krabbe (selv om den ene var treg med å snakke..) så dette er en ny problemstilling for meg.. Burde jeg trene han, hjelpe han sånn at han utvikler seg videre, eller går dette naturens gang?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Det er litt vanskelig å si når en ikke vet hvordan utviklingen har vært tidligere. Men hvis du er bekymret, ville jeg kontaktet fysioterapeut for å få en vurdering på bevegelseskvaliteten og evt råd til videre stimulering...
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Trening av motorikk innanfor normalområdet har ingenting for seg. Kos deg heller med ein blid gut.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 takk begge to. Jeg har faktisk bestilt time hos fysio for sikkerhets skyld. Jeg vil egentlig ikke være sånn mamma som sammenligner med andre barn, men det er rart det der hvordan bekymringen ligger så lett fremme når det gjelder barna. Må liksom minne meg på hvordan eldstemann var med snakkingen. Han sa ingenting, bare babyprat til han var nesten 2 år, og så plutselig løsnet det og nå babler han i vei og fyller tre om en måned.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Det skader jo ikke å ta en tur til fysio. Da vil du jo få svar på det du lurer på og kan enten slå deg til ro med at du har et makelig barn eller få noen treningstips. Enkelte barn trenger jo en liten "dytt" til å oppdage at verden er litt større dersom man kommer seg litt rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå