Mammapudding Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 så hun KAN jo si noe i retning av mamma, men når jeg øver på det så sier hun ingenting. Kun når hun gråter..da er mamma bra nok..hehe;-) Er bare 7 mnd da så kanskje mamma er litt vel optimistisk;-)
mamazon <3<3<3 Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Tror nok det er mange som tolker disse lydene litt vel optimistisk ja, hihi. Min lager også noe i retning av det når hun gråter, men når hun er fornøyd på gulvet sier hun 'bappa'! Jeg øver iherdig på mamamama-lyden, men får ingen respons Det er som regel disse lydene som kommer først, fordi det fonetisk sett er de letteste sammensetningene av vokal og konsonant. Det er også derfor varianter av ordene 'mamma' og 'pappa' betyr det de betyr på så mange språk. Men vi smelter jo åkke som når de liksom roper på oss, ikke sant?
Mammapudding Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2008 hehe, smelter absolutt:) Hun sier også noe sånt som baba..buff..bapp å sånt som pappan selvsagt tolker til pappa..men det kan jo også være pupp..hehe;-)
lemontree Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 hehe, min på 7 mnd gjør det samme, mamamamama ba ba ba sier hun, særlig når hun er sulten, jeg jeg mener jo selvfølgelig at hun roper på oss. Klart det! Blir litt sånn høna eller egget, og jeg tror nok at det dessverre er slik som en annen her sier, at det er egget som kom først, altså at det er lyden som har fått sin betydning av bablingen, og ikke omvendt. Men det er da ikke galt å være optimist, jeg er med i klubben!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå