Gå til innhold

Synes forholdet er så dødt, er litt trist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje vanlig at parforholdet blir litt dødt når man får barn?

Det er ikke sex jeg tenker på, men mer de varme følelsene for hverandre.

Synes sambo virker mindre intressert i meg og jeg synes også han viser liten forståelse for min situasjon.

Han har mye å gjøre på jobben, og jeg synes jeg er forståelsesfull og stiller opp for han.

Jeg gjør alt husarbeidet, lager all maten og gjør nesten alle innkjøp. Jeg har ansvaret for mini alle netter. Han leker og koser seg med mini en times tid etter jobb, men alltid er det jeg som gjør leggingen.Han sover middag etter jobb mens mini er våken. I går sa han litt irritert at det var litt rotete hjemme. Det var forøvrig ganske ryddig.

Da ble jeg irritert og sa han kunne jo bidra han også annet enn å ligge på sofaen eller spille dataspill.

Kjenner at jeg er sliten, får jo aldri sammenhengende søvn og på kvelden får jeg nesten aldri slappet av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tar du ham hver natt? Har du ikke ting du skal gjøre på dagtid, du også?

Knaksje på tide å slutte å sy puter under armene på den fyren, du er vel ikke mora hans?

Skrevet

Du må få han til å ta del i de daglige gjøremålene. Du blir jo helt utslitt og det fører jo til at du ikke har overskudd til å være kjæreste.

Skrevet

krev at han står opp med mini en av dagene i helgene, annen hver dag i alle ferier eller når han har fri fra jobb. det er det eneste som har virket her... litt krangling først, å jeg må alltid minne han på at imorgen er det din tur, å dulte borti han på morgen kvisten.. men til gjengjeld kan jeg legge meg igjen.. forklar at du trenger en natt sammenhengende søvn en gang innimellom, og at hvis han er glad i deg burde han gjøre det for din skyld, å si noe som "jeg skal ikke være nødt til å tvinge deg til å hjelpe meg"

gi han faste oppgaver. f.eks at det er hannes jobb å skifte bleier når han er hjemme, støvsuge når det trengs, finn en dag der dere sammen vasker hele huset/leiligheten sammen en gang i uken eller annenhver uke, alt ettersom va som passer for dere.

å finn noe å gjøre på ettermiddagen, sånn at han av og til må være alene med mini, eller be han dra på besøk eller trille en tur mens du er hjemme å slapper av.

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen ja!

Her er sambo ganske lik din - liker å hvile på sofaen etter jobb og å se film/serie/spille tvspill på kvelden. MEN han gjør ting hvis jeg ber han om det. Det som jeg synes var kjekt var å innføre "min" kveld, som jeg kan disponere til det jeg vil, og han må passe mini.

Vi har også snakket om at vi må skjerpe oss - vi må sette av tid til hverandre. Kjærligheten holdes visst ikke glodvarm av seg selv gitt:)

Så vårt mål her i huset er å skru av tv`n og gjøre noe sammen.

Her er det også jeg som tar alle nettene (fordi jeg ammer), men i helgene står han opp med mini slik at jeg får sove lenge:)

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Synes kanskje du syr litt puter under armene på mannen din. Er enig med et av innleggene over at han i hvertfall bør ta mating i helgene. Han kan jo evt få flaske de gangene mannen din skal mate han. Dette gir jo samboeren din en fin sjanse til å bli bedre kjent med mini også?

Mannen min tar en mating på natten hver eneste natt han, så jeg er visst ganske heldig med det skjønner jeg. I tillegg leker og koser han med babyen vår på kvelden så jeg får tatt meg en dusj og får litt alenetid. Vi har en kveld hver i uka hvor vi kan gå ut og være sosiale med andre. F.eks. at jeg drar ut på shopping, kino, treffer venninner osv. Og han kan gjøre akkurat det samme.

Kjærlighet er noe man må jobbe med. Kanskje det hadde vært en idé å få barnevakt for å pleie parforholdet litt? Gå ut å spise, på kino e.l. Det er jo klart at følelser kan gå opp og ned i perioder, men jeg synes det hørtes litt skummelt ut når du sa at forholdet føles litt dødt ut. Klart det er slitsomt å være småbarnsforeldre, men man er jo også kjærester, ikke bare foreldre.

Synes mannen din hadde en stygg kommentar til deg da han sa at det så rotete ut. Da hadde jeg seriøst bedt ham om å rydde opp det han synes var rotete selv! Del husarbeid 50/50. Sett han i sving. Mannen min er litt sløv med husarbeid selv, men når jeg ber han om diverse gjør han det uten å protestere :-)

Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Beklager, men jeg har ikke noe annetå si enn: for en dust av en mann du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...