Gå til innhold

3 barn = større hus....Hjeeeelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har forstått at huset vi har i dag er litt knapt på sine 140kvm og har begynt å se etter større hus. Vi ser på hus over 3mill og jeg kjenner at jeg blir litt stresset av det. Jeg har ennå ikke passert 30 men har kommet lenger enn de fleste på min alder. Det er mye ansvar og utgifter som følger med 3 barn og et huslån på over 3mill + 2 biler. Vi er sære på hva vi flytter inn i, det skal være ordentlig, pent og barnevennlig.

Dette er huset vi vurderer å kjøpe hvis noen vil se:

http://finn.no/finn/realestate/object?finnkode=12672045&sid=xz5cbajeqSa204883&WT.svl=Link

Herregud, selge, kjøpe, flytte, og få enda et barn i august. Kjenner at jeg er hormonell og gravid gitt!!!

Går dette bra!!!??? Noen som kan fortelle meg at dette går så fint at :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å sette opp et regnestykke og se om dere har råd til det da. 3,4 for et hus er jo ikke ille det da, syns jeg

Skrevet

hmmm.. Jeg synes det høres mye ut jeg da, men det er kanskje fordi vi sliter litt med vårt lån på 1,2mill, to barn og to biler uten lån. Ikke at vi direkte sliter, men har ikke noe til overs til ferier eller luksus akkurat. Glad for klær i gaver til barna osv.. Men vi har et hus på ca.120-140 kvm. Er ikke sikker, for vi pusser opp i kjelleren, så vi får litt mer areal der. Likevel vurderer vi et barn til, og synes absolutt ikke det blir snøtt med plass. Det rekker til og med til eget soverom til hver av barna om vi får en til, og enda eget vaskerom, "lekerom" og liten kjellerstue. Må si jeg vokste opp med to søsken selv, og delte rom med søstera mi. Litt kjedelig var det jo, men fungerte greit for det :)

Skrevet

Det er ikke det at vi ikke har råd til det for det har banken regnet ut, vi klarer det fint men jeg synes bare det er i så store former. De fleste av mine venninner leier enda eller bor i rekkehus/4mannsbolig. Det huset vi bor i nå er mitt, Samboeren min flyttet inn hit og jeg kjøpte det for 1,8mill. Nå må vi ha større plass og ettersom jeg er vant til å styre økonomien selv så skal vi betale mere men få litt romsligere hus. Kjenner at det er noe som trykker på men finner ikke helt ut av hva det er. Kanskje tanken på å flytte med stor mage???

Skrevet

Syntes ikke 140kvm er så lite, men det kommer jo litt ann på åssen det er delt inn. Vet om noen som var veldig mange og bodde bare på 90kvm. Alt går, vi er nok veldig bortskjemte for tida. Er viktig at man skal trives da. Det er lurt å vite (sette opp regnestykke) at det går bra, ikke bare håpe. Er ikke noe særlig å sette seg i gjeld man ikke kan betjene, men vil man så kan man få til det meste, det spørs bare hvordan man prioriterer.

Skrevet

Hvor mange soverom er det der dere bor nå?

Jeg ser at i det nye huset er det oppført bare 3 soverom, vil det si at med tiden må 2 barn dele rom? Eller er det mulighet for å lage flere?

Vi bor i rekkehus og har 140 m2, med 3 soverom. Vi burde absolutt finne større bolig vi også nå når 3.mann kommer. Men jeg tenker som så at det holder i noen år til. Jeg har denne gangen tenkt å gå hjemme i permisjon uten lønn i minst et år, da blir det litt hardt å kjøpe nytt nå. Men så lenge babyen bor på soverommet vårt går det greit, etterpå kan de eldste dele rom og minsten få eget rom. Sånn tror jeg det kan gå ihverfall noen år til.

De forrige gangene jeg har gått gravid har vi bygget, kjøpt, flyttet, osv under svangerskapene.

Det går bra, du klarer det helt fint :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Vi skal se litt mere før vi bestemmer oss fordi det mest ideelle er jo 4soverom men huset er veldig pent og det går an å sette opp en skillevegg der tv-stuen i 2etg er nå og så har vi 4soverom :)

Skrevet

Syns faktisk at det var dyrt for det huset, men her er den bedre halvdelen tømrer, og vi vurderte litt å bygge et sånn hus og med tanke på hva det koster nytt i dag syns jeg 3.4 mill var litt dyrt. Og hadde nok valgt 4 soverom i utgangspunktet, og heller mulighet for å lage gjesterom om jeg først skulle kjøpe et hus i den prisklassen der. Men huset er fint, så forstår dere :) lykke til med valget

Skrevet

For å berolig deg, vi flyttet fra leilighet til hus i 2006, og da var vi litt i samme situasjon som dere. Vi bodde i leilighet på snaue 90 kvm, og da vi ventet nr 2 måtte vi se etter et nytt sted. Så vi kjøpte oss hus, hadde innfyltningsdato 1.april, og termin 2.april :) Jeg var også litt stresset på grunn av dette, men det gikk så fint!

Vi begynte å pakke ned i goood tid, slik at den siste uka hadde vi en koffert med det vi trengte, og spiste med engangsbestikk. Sånn at hvis det skulle bli en fødsel så var alt likevel klart for flytting. Nå gikk jeg 6 dager over termin, så innen det ble fødsel var soverom og barnerom ferdig innredet og sto klart, og kjøkken og bad var klart. Stua var vel ikke helt ferdig, men der hjalp familie litt til den første tiden.

Eneste vi fant ut at vi ikke orket selv var å vaske rundt, så det fikk vi hjelp til av en snill slektning.

Men å flytte med stor mage gikk helt fint, jeg og eldste sønnen sto inne og pakket ut av esker mens min mann og en kompis kjørte og bærte pappesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...