Gå til innhold

Ella og knerten.......helt seiøst=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

FHI uttaler seg om at per i dag er det kun historiske data som er tilgjengelig i Norge for å vurdere forekomst av rotavirusinfeksjon.

Igjen uttaler de seg med at rotavirus er den viktigste årsak til alvorlig diaré hos små barn og fører til 454 000-705 000 dødsfall årlig på verdensbasis ...........og da sier jeg...verdensbasis? Har vi ikke kommet så langt at det blir litt for dumt å sammenligne alle disse landene, når Norge faktisk har et såpass godt forholdt til reinslighet?

Altså i følge FHI skal det da ha blitt gjennomsnittlig meldt 184 tilfeller per år og er det grunnlag nok i Norge å innføre en slik vaksine som de faktisk sitter å uttaler dette om:

**Det foreligger ingen data angående sikkerhet og effekt ved vaksinering av spedbarn med gastrointestinal sykdom eller veksthemming..............

Videre......Vaksinen inneholder hjelpestoffet sukrose, men mengden er imidlertid for lav til å forårsake bivirkninger hos spedbarn med fruktoseintoleranse, glukose-galaktosemalabsorpsjon eller sukrase-isomaltaseinsuffisiens................** Tror du de vil garantere dette??

Igjen siterer jeg dette **Det er mulig at ikke alle vaksinerte oppnår en beskyttende immunrepons.**

Mener du dette er nok troverdig data for å føre dette i ditt barn? Jeg mener dette er ganske hårreisende at de selv uttaler ingen sikkerhet med denne, men sammtidig anbefaller den på det sterkeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...