Gjest Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 FHI uttaler seg om at per i dag er det kun historiske data som er tilgjengelig i Norge for å vurdere forekomst av rotavirusinfeksjon. Igjen uttaler de seg med at rotavirus er den viktigste årsak til alvorlig diaré hos små barn og fører til 454 000-705 000 dødsfall årlig på verdensbasis ...........og da sier jeg...verdensbasis? Har vi ikke kommet så langt at det blir litt for dumt å sammenligne alle disse landene, når Norge faktisk har et såpass godt forholdt til reinslighet? Altså i følge FHI skal det da ha blitt gjennomsnittlig meldt 184 tilfeller per år og er det grunnlag nok i Norge å innføre en slik vaksine som de faktisk sitter å uttaler dette om: **Det foreligger ingen data angående sikkerhet og effekt ved vaksinering av spedbarn med gastrointestinal sykdom eller veksthemming.............. Videre......Vaksinen inneholder hjelpestoffet sukrose, men mengden er imidlertid for lav til å forårsake bivirkninger hos spedbarn med fruktoseintoleranse, glukose-galaktosemalabsorpsjon eller sukrase-isomaltaseinsuffisiens................** Tror du de vil garantere dette?? Igjen siterer jeg dette **Det er mulig at ikke alle vaksinerte oppnår en beskyttende immunrepons.** Mener du dette er nok troverdig data for å føre dette i ditt barn? Jeg mener dette er ganske hårreisende at de selv uttaler ingen sikkerhet med denne, men sammtidig anbefaller den på det sterkeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå