Tussa og Sofie Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Og når legger de seg etter maten? Da dere ga/gir smaksprøver, når på dagen gjorde dere dette? Startet dere med det på kveldstid eller på dagen?
tobylina Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Jenta vår (5 mnd) har fått grøt i 1 uke nå og de to første dagene fikk hun bare noen få skjeer og jeg ga det på formiddagen, i ett tiden. Nå får hun grøt i måltid nummer 2 eller 3 og nest siste måltid før sengetid. Hun får da grøt ca 11-13 og ca kl 20. Hun legger seg mellom 21 og 22 og får da pupp på soverommet før hun deiser i seng. Jeg pumper ut melk til grøten, tipper 20-40 ml. Etter grøten får hun pupp for å tilfredstille tørsten.
Barbafin Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Småen min er litt over 4 mnd og har fått grøt i et par uker. Vi begynte med en t-skje om ettermiddagen, imellom to måltider (sånn at han ikke skulle være for sulten). Siden har vi økt litt etter litt og nå får han ca 5 t-skjeer grøtpulver blandet i mm hver kveld. I tillegg får han 1 t-skje utblandet i ca 170ml MME om morgenen. Kveldsmåltiden får han ca 1 time før han legger seg (greit at han ikke er for full i magen når han legger seg).
MathildeC Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Vi gir henne grøt 17.30 til 18, hun legger seg 19. Begynte med noen skjeer, økte så raskt hun ville (tok lang tid før hun spiste masse, men hun likte det helt fra begynnelsen). Har aldri blandet med mm (en av de som ikke syntes hun fikk schwung på pumpingen).
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Smakspröver på formiddagen og etter noen dager begynte vi å gi på kvelden. Gir gröt i 17 tida og han legger seg i 19 tiden. Bra å gi det litt för så magen slipper å jobbe når de skal sove...
*smula* Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Vi har alltid gitt grøt på kvelden, også smaksprøvene. Nå gir vi har grøt mellom 18 og 1830 også legger han seg kl.20. Han vil ikke spise grøt hvis han er for trøtt, da blir det bare tull.
Impulsiw Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Trodde kanskje jeg ga litt tidlig..fikk vel rundt 19, så pupp til dessert.. så har han holdt det gående til nå da... sloknet litt over halv ti... Uten noe pupp .. Skal bli spennende å se om han våkner tre i natt...
Gunda Gråtass Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har nettopp begynt å gi smaksprøver på grøt, og de gir jeg ca en times tid før leggetid. Gir bare en teskje ennå...
mams-til-tre Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Vi startet med grøt på kvelden, og hun får grøt ca kl 18, og så legger vi henne kl 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå