Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Er litt bekymret for at gutten min sover for lite. På ett døgn sover han ca 12 timer, og jeg har hørt at så små skal sove 20 timer (men det synes jeg høres veldig mye ut igjen). Han sov bl.a ikke fra 3 - 8 igår kveld, og de siste timene hylskrek han. Har også hørt at så små babyer regulerer søvnen selv, men det tror jeg er noe tull (ihvertfall i vårt tilfelle). Gutten vår er svært vanskelig å få til å sove og skal helst bysses i søvn, evt kan han sovne til puppen eller på magen, men som oftest våkner han om vi legger han fra oss. Han klarer heller ikke å holde på smukken. Han kan godt ta den, men mister den etter ett par minutter (max) og blir da enda mer frustrert.
happy og to små Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Jenta vår sover mellom 16 og 20 timer i døgnet, hun blir 4 uker på fredag. Men det er dager hvor hun ikke sover mer enn 12 timer. Holder da på å sovne flere ganger, men våkner akkurat i det hun sovner inn og begynner å hikste. Må da roe henne ved å synge eller bysse henne i søvn. Hun bruker smokk, men prøver å unngå det ved innsoving, nettopp fordi hun våkner hver gang hun mister den, og da har vi det gående. Vet ikke om 12 timer er for lite, mener å ha lest et sted at hvis barnet sover mindre enn 8 timer i døgnet bør man kontakte HS/lege og undersøke om noe er galt. Tror dette stod i spedbarnsboken fra Sandvik. Du kan jo høre med HS?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Skulle vært overlykkelig om jeg fikk min til å sove i mer enn 12 timer! Nå har jeg holdt på siden 7.30 og prøvd å få han til å sove. Med unntak av nesten en time i vognen så har det blitt lite søvn på gutten, og lite fred på mor. Han har sovnet flere ganger, men våkner hver gang jeg legger han fra meg. Får han heller ikke til å sove noe lenger i vognen, for etter ca 45 min med trilling begynner han å våkne og går vi noe lenger enn en time hylskriker han. Har nå endelig fått han til å sovne i bæresjal (det skulle mange knebøy til!), men også der sover han urolig. Han har også begynt å bli vrien på nettene; i natt brukte jeg to timer på å få han til å sove etter amming. Når jeg da ikke får mulighet til å sove på dagtid heller så sier det seg selv at jeg begynner å miste tålmodigheten. Men han er jo i strålende humør på natten, ligger og gliser med vidåpne øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå