Gå til innhold

Dere som er hjemme med barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere i løpet av dagen?

Her står vi opp, spiser frokost og steller oss. Deretter blir det en tur ut.

Må vel gå i en slik åpen barnehage snart, ellers blir det så kjedelig.

Noen tips å til hva å gjøre

Skrevet

Her består dagen av det samme. Men nå som det er bare drittvær er det ikke mye trivelig ute. Gutten min går ikke selv ennå, så noe trasketurer til fots er ikke aktuellt her ennå:) Men trilleturer er alltid populært. Noe senterCafèbaby er han ikke. Hender av og til at vi er og handler litt, men det er det. Det blir jo en del pussel inne da. Hender vi er en tur i åpen barnehage. Er på babysvømming en gang i uken, noe som er veldig gøy:) Besøker besteforeldre eller andre venner, med eller uten barn. Han har to dupper fra han står opp til han legger seg, så det begrenser seg litt med enkelte ting og.

Men JA, det kan bli litt kjedelig noen ganger... Gleder meg til han begynner gå:)

Og nå har vi nettopp fått avslag på barnehage og, så det var ikke noe morro:(

Hadde gledet meg sånn på gullet sine vegne og kunne fått litt annet i hverdagen enn bare mora si.. Men men...

Men noen andre tips til det?

...Hmm......si det du.... Ikke lett:)

Lykke til iallefall:)

Skrevet

Tja, dagen begynner likt som deres da, med å stå opp, frokost og ordne oss. Så er det litt lek og kos og jage kattene:) Så ser hun litt på playhouse disney mens jeg setter på en vaskemaskin, tørketrommel eller litt annet lettere husarbeid. Så er det gjerne en tur ut. Enten går vi lang tur eller så går vi bort på senteret kommer litt an på været.

Vi er også en del sammen med snuppas mormor og da koooooser de seg:) Mamma jobber nemlig sjelden på dagen, så hun er her flere ganger i uken og koser seg med barnebarnet sitt:)

Jenta mi er 16 mnd. Lurer litt på å sette henne i park til våren/sommeren. Hun må bare begynne å gå først:)

Skrevet

Hallo

Jeg er også hjemme med lillegullet, jobber ca annenhver helg .

Det med åpen barnehage har jeg også tenkt på som en løsning.

Ellers så har vi begynt på småbarnssamling annenhver onsdag i regi av frelsesarmeen.

Tror man må være aktiv og ta kontakt med andre som er hjemme dersom man finner ut om noen.

Kan bli litt kjedelig ja av og til.

Vi har fast rutine på ting vi gjør.Står opp , spiser, tar en tur i postkassen og går med søpla, gjør litt husarbeid.Så lekestund og gå tur eller kjøre en tur på butikk e.t.c. Mye kos med å spise og se på playhouse disney.

Kansje vi som er hjemme skulle holde hverandre litt med selskap på en egen tråd?

Skrevet

Mini er snart 14 mnd. Vi går på svømming og babysang fast hver uke. Har vært på familiesvømming også, utenom. Har venner med barn som vi møter, og er hos familie og venner ellers også, og får besøk. Trener på spenst minst 3 ganger i uka, og da er han med i barnepassen om d er på dagtid. Vi går tur med vogn, og siden han går er vi ute og leker så han kan få rast fra seg litt og utforsket også. Vi bor rett ved byen, så da blir d ofte at vi går ned dit og kikker i butikker, noe han syns er helt greit så lenge vi ikke har vogna med ;) Café er vi sjelden på, liker heller å invitere folk hjem siden vi bor i byen. Men jeg syns dagene flyr jeg, sjelden jeg har tid til å kjede meg. Føler heller at dagene ikke strekker til alltid.

Skrevet

Sarah er 14 månder . Vi går i åpen barnehage 3 dager i uken.Besøker venner med og uten barn. Er og handler , går somregel 1,5 timers tur med hunden hver dag. Da får hun jo lekt i skogen og det er jo så stas.Ellers så overnatter vi titt og ofte inne hos min søster som har to barn , en på 6 år og ei på ti månder.Med rydding hjemme , slappe av og husarabeid , så går dagene på en måte av seg selv. Har vurdert å begynne på barnesang , som er en gang i uken eller annen hver uke.

Svømmehallen har jeg også veldig lyst til å ta henne med i.

Puh, vi gjør jo litt jo, he he

Skrevet

Har akkurat funnet ut at vi har åpen barnehage like i nærheten av oss, så deilig- endelig en løsning- har lurt på hvordan vi skal komme i kontakt med andre unger når de fleste har barna i barnehagen....flott asså!

Skrevet

jeg er hjemme md Amalie på 15 mnd, vi er i åpen bhg innimellom, i svømmehallen, ute på lekeplassen, litt på besøk på jobben min, jobber på sfo, så amalie stortrives der, mange barn som vil leke med hun;) ellers er vi inne å leker,fingermaling,rydder sammen tøy.. oxo har amalie fått en ny hobby, putte penger på sparebøssa, så vi gjør det litt..hehe..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...