Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Av erfaring sluttet min 7 åring med concerta.Mange andre også.Hallusinasjoner,innbildning kløe,rar oppførsel særlig natta mange ikke ser.Foreldrene tror di sover,men nei.Jeg gikk inn noen netter.Sønnen min stod i mørket helt rar.klødde overalt.Det kan skje med for høøøy dose.Stod med lys fra en liten klokke å lyste rundt på madrassen.Han innbildte seg dyr i senga.Sånn hadde han stått i mange timer.Fra 8 på kvelden til 1 på natta da jeg tittet inn.Han byttet dyner hele tiden,kledde seg naken for han klødde overalt.Jeg tok han inn hos meg på madrass på golvet å gav han min dyne.Mine tårer rant.Stakkars gutt.Midt i sommerferie,dårlig å få tak i folk.Klarte etter strev å få tak i noen å fikk sluttet plent å gav han vanlig ritalin.HELT ny gutt.Ingen kløing,tull.Min far måtte også slutte med dem.Sterke bivirkninger.Mest farlig.Dere foreldre,,smuktitt å følg med barna deres å se hvordan di er¨,SERLIG RUNDT LEGGETID,NATTA.Ikke for å skremme noen,men bare være obs.Har mye å si hvor stor/liten styrke dem får.
dansejentes mamma Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Høres skummlet ut. Gutten min vil ikke få tilbud om Ritalin, fordi han går på veksthormon kan det skade virkningen av disse medisinene. Vi har fått beskjed om å gå rett på Conserta. Håper vi ikke opplever det samme.
januarsurprise Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Hmmm... det hørtes rart ut. Conserta og Ritalin inneholder jo det samme virkestoffet (Metylphenidat), forskjellen er at Conserta er depotmedisin og Ritalin kommer kun i vanlig tabl.form. Har de forklart hvorfor det ene er greit, men ikke det andre?
januarsurprise Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Vårt barn ble deprimert av Conserta, mens det går bra med Ritalin
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Det blir ikke det samme alikevel.Vis dosen er ikke helt riktig,kan man bli deppa.Liten glød,ser lei seg ut.Er ikke lett,og dagene er ikke like.Depo-tabletter virker på en måte som gir ut så å så mye doser.Mye i begynnelsen og litt og litt etter hvert.Min gutt ble helt stille.For stille med en gang,men etter noen timer ble han livligere.Men kvelden,natta ble han helt kokko.Ellers på dagene var han mye redd.Redd vis han så ett insekt å sprang.Snålt.Alt forsvant da han sluttet med concertaen.Litt stress og gi Ritalin,men verdt det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå