Gå til innhold

Kan man få svart avføring av lakris?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Man kan i hvert fall få MYE avføring av lakris.

Skrevet

Men ikke svart?

Nå ble jeg litt redd, siden svart avføring kan være et tegn på blod et eller annet sted inni kroppen.

Hadde det for en stund siden også, men da hadde jeg spist 1 tab. vitamin, sånn vitamin med alle vitaminer i, kjøpt på helsekost. Roa meg ned med at det var den.

HI

Skrevet

Men hvis du vet når det har skjedd er det jo bare å unngå de tingene du blir sånn i magen av - hvis du bæsjer pent og brunt uten, så skipp lakrisen og vitaminene, da.

Skrevet

Heldigvis ikke førstehånds, nei. Men jeg mener bestemt at det er lakserende.

Annonse

Skrevet

Ja jeg har kuttet ut vitaminene.

Å nå blir det ikke lakris heller

HI

Skrevet

Men spiller det noen rolle om bæsjen blir svart når du spiser lakris i såfall? Alle som har eller har hatt bleiebarn vet jo at bæsjen kommer i alle farger og fasonger - avhengig av hva de har spist :-)

Skrevet

He he noen som har spist for mye gullerot noen gang??

kan bli et interesant resultat av det også..

Skrevet

Hei. Det er riktig som sug lut sier, lakris er lakserende. Er ikke sikker på om det kan bli sort, men om du har spist jern kan det være det som gir utslag i sort avføring. Noen typer mat gir jo også sort avføring; kull, vismut, rødbeter og noen typer bær.

Det kan jo også tyde på at du har en blødning helt øverst, det trenger ikke å være farlig. Kanskje bare en hemoride. Men om du mistenker en stor blødning i magen ville jeg dratt til legen.

Skrevet

Jeg vil kutte ut alt som kan gi farge på avføringen for å utelukke andre årsaker, håper du skjønner det

HI

Skrevet

Den var ment til London Calling

HI

Skrevet

Jeg finner ingenting i boken min om lakris og sort avføring. Finner veldig mye om lakris og diare. Eller anis og diare da.

Men jeg lurer på om du har drukket rødvin eller vært forstoppet i det siste?

Annonse

Skrevet

Nei, ikke rødvin og ikke forstoppet.

HI

Skrevet

Hei igjen.

Leser i boken min at det ikke trenger å gjøre vondt om det skulle være en stor blødning heller. Nå er jeg jo ikke skikket til å bestemme om du skal gå til legen eller ikke.

Men er du hard i magen etter lakrisen? eller løs? fargestoffet i lakrisen kan legge seg som en sort hinne over avføringen. =)

tror ikke dette er farlig :-)

Skrevet

Tjære lignende hvis jeg kan kalle det det..

Jeg skal kutte ut lakris å se hva som skjer..

Tror jeg har blodmangel iallefall....fordi alle symptomene er der, hodepine etc etc

HI

Skrevet

Ok, tror du kan utelukke at du har noe som blør oppi der egentlig.

Kutt ut lakris iet par dager og prøv å ta jern :-)

Lykke til anonym!

hilsen

HelseAnonym

Skrevet

Ikke svart; den blir grønnlig.

Jeg vet dette her veldig godt ;)

Skrevet

Hvis du skal sjekke hva fargen kommer av,så bør du ihvertfall ikke begynne med jern(noe du heller ikke bør uten å ha snakket med lege)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...