Gå til innhold

hallo...adhd medisin gir søvnvansker/dårlig matlyst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ett problem.Ellers virker medisinen helt 100!!vondt og få sovne,vondt å stå opp om morgenen.+ingen matlyst.Rene slankekuren.Jeg her gått ned i vekt,men tenker mye på sønnen min.7 år å veier 26kilo.Han har alltid elsket mye mat.Nå klarer han ikke stakkar.jeg må hele tiden prøve å få i han noe.hjelper når medisinen er på vei ut å på kvelden.han gikk ned 2 kilo til 24kilo.Er lite syns eg!!mye godt med medisinen ,noen:( ulemper:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste bivirkningene går over etter hvert, ofte i løpet av tre mnd. Vi har et barn med diagnosen som eter som en hest :) Det virker sikkert veldig forskjellig inn på folk.

Skrevet

Min har alltid vore tynn som ein strek, ikkje eit gram fett på kroppen, både før og etter medisineringa. Dei første ca 2 månadane, var verst med tanke på biverknader. Det gjekk over. Men eg merkar fortsatt at matlysta er på topp om kvelden, etter at medisinen går ut. Eg trur han alltid har vore så aktiv, at han har forbrent det han har ete. Og når medisinen verkar, så et han mindre, men er rolegare. Derfor "balanserer" det, slik at han legg lite på seg uansett om han tek medisin eller ikkje.

Det med søvnen kan regulerast med Melatonin, om det er eit stort problem. Det gjer vi i periodar. Legen til min gut, seier det er usikkert om det er ADHD'en eller Concertaen som er årsaken til søvnproblema. Eller kombinasjonen av ADHD og medisin....

Skrevet

Takk for svaret:)min gutt har alltid før ritalinen spist mye,når eg prøve og få han til og sitte litt.Men etter ritalinen ingen lyst.Han har gått på medisin ca1 år.Særlig kveldene ja,så spiser han mest ett brød:)Til han for vondt i magen.Syns når eg prøvde Ritalinkappsler,så spiste han mer.Før medisin,sovna han som en stein.Ifra og være torpedo,så iseng, ingen ting og gjøre,da sovnett han bomm.Sover tungt.Nå kan han ligger timer våken.Håper det beste:)

Skrevet

Håper det.Han har gått ca 1 år nå...:)

Skrevet

Min også hadde berre av og på knapp ang aktivitet og søvn, ingenting i mellom. Men det er slikt som uansett endrar seg med alderen:) Han er ikkje slik i dag(tenåring):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...