bruse Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Min baby på 3 mnd har stort sett alltid langerma body og strømpebukse inne (kun det), og så tar vi på bukse og jakke utenpå når vi skal ut. Fungerer forsåvidt greit, men vi har fått så utrolig mange fine sparkebukser og dresser som da kun blir brukt ute (et par timer i vogna hver dag), og dermed får vi ikke brukt og vist fram alt det fine. Har lyst å bruke dette fine tøyet inne, men blir det for varmt med det uttapå strømpebukse/body? Kan jeg evt droppe strømpebuksa og bare bruke bukse + sokker? Og evt korterma body + genser? Hva gjør dere?
*smula* Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Vi har ofte på han bukse uten strømpebukse. Også har vi en del bodyer uten armer, så da er det fint med genser utenpå.
Yrha Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Selvfølgelig kan du droppe strømpebuksa!! Det viktigste er jo at babyen er varm, og det går like fint an uten strømpebukse. Vi eier ikke en eneste strømpebukse, fordi jeg syns de er ekle å få på, og de alltid er slappe rundt føttene. Sverger til stillongs og sokker som sitter godt, eller snekkerbukser eller hele lekedresser som vi slenger ytterklærne utenpå.
Ioren Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Du gjør jo som det passer best for dere... Vi har omtrent alltid strømpenukse på, siden lillingen her drar av seg sokkene hvis han kan....
amy_de Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Vi bruker aldri strømpebukse. Bare sparkebukser eller joggebukser med sokker til.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Nei, tvert i mot aldri. Han har ikke engang strømpebukse ;-) er 9 mnd i dag. Nå skal han snart begynne litt i barnehagen og da skal vi kjøpe inn 2 stykk siden de skal være mer ute der enn vi er med ham nå (altså ute å leke). På de to store bruker vi stort sett bare strømpebukse/stilongs når det er under 3-4 grader ute.
Willy Wonka Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Inne bruker vi aldri strømpebukse og bukse. Det blir for mye. Da tar vi av enten buksa, eller så tar vi av strømpebuksen slik at han har på sokker og bukse. Enkelt og greit! Bruker generelt ikke så mye strømpebukse på han. Han ligger jo i dunposen stort sett når han er ute og den er VARM..... Dessuten synes jeg buksene man får kjøpt i vinterhalvåret er så tykke... Skal jo ikke koke bebisene heller... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå