tuppen og lillemor Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 min datter ble opperert for vsd når hun var knappe 4 mnd, nå er hun 1 år, vi har fått beskjed at hvis hun faller å får ett sår, da må vi til legen å få antibiotika, jeg kjenner at dette ikke noe serlig... kan noen fortelle meg litt? tenk til sommeren da, hun som snart begynner å gå, må jo konstant ha bukse og genser på da.... off kjenner dette uroer meg.... takker og bukker for svar...
misslilli Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 hei jeg har hjerte feil selv jeg jeg ble operert for førstgang da jeg var 16 dager gammel. tror ikke d er d at vis ho få et bittelite sår så MÅ DU TE LEGEN. men d er det at vis ho et sår som d kan sette seg betennelse i. ås kan ho ¨få en baktereie som er temmleig hissig.. husker ikke hva den heter men den angriper hjerte... så det har jeg måtte passe på i alle år.. får ikke lov å ta pircing eller noe... men du er du meldlen i foreningen for hjerte syke barn? der får man masse hjelp. bare spørr vis det er no:)
tuppen og lillemor Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2008 hei takk for svar.... jeg er ikke med i foreningen i hjerte syke barn nei, det burde jeg kanskje gjort...er hullet i hjertet ditt helt vekke? hun prinsessen min hadde nemlih ett rest hull, lite som de håper og tror gror igjen, jeg hadde nemlig nesten best time til å ta hull i ørene på henne, så var vi på sykehuset noen dager senere, og da sa de ingen hull i ørene, og fortalte hvorfor... så da ble jeg veldig glad jeg ikke hadde gjort det, men hvis det hullet er grodd til neste kontroll, er det trygt å gjøre det da? du har ikke hull i ørene heller?
Kyllingbein Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Hmm. Synes det er rart hun skal ha endokardittprofylakse pga en VSD, men kan jo være grunner jeg ikke vet om. Hun kan falle og skade seg osv men er ved større blødninger og andre ting som kan gi betennelse. f.eks tanntrekking osv. Ved ørebetennelse som varer mer enn er det 48timer mon tro. (altså at det ikke blir bedre i løpet av denne tiden) skal man også ha antibiotika. Friske barn skal ikke lenger få AB ved ørebetennelse pga fare for at de blir resistente. Datteren min ble også operert bla for VSD ved 4mnd alder. men har i tillegg alvorlig hjertefeil ellers. Jeg spurte om endokardittprofylakse lenge etterpå fordi dem ikke nevnte noe om det. Fikk til svar at det var mange hjertefeil som ikke ga større sjans for endokarditt, bla VSD men jeg måtte ha pga andre lekkasjer og feil.. Rotete innlegg men. Uansett. Er det slik at hun skal ha det da så må du informere tannlegen..
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Jenta mi er også hjerteoperert, for Fallot. Har aldri hørt noe om det du forteller, hvem fortalte dere det? Vil anbefale deg å lese på www.ffhb.no om det er noe du lurer på. Og om du melder deg inn i foreningen, så er det noen fylkestreff iløpet av året. Kjekt å bli kjent med andre i samme situasjon. Om du vil, kan du legge meg til på msn. [email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå