Gå til innhold

Oppgitt...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er nå 13 uker inn i graviditeten min og jeg vet at jeg ikke rekker å finne meg en jobb og tjene opp retten til foreldrepenger.. for d første er jeg arbeidsledig og ingen vil ansette meg siden jeg er gravid.. og uansett så har jeg ikke tid... og engangstønaden kan jeg ikke få føre i juni.. så hva gjør jeg inntill da? samboeren min betaler for all mat, strøm og husleie og da er d ikke noe igjen sånn at jeg kan ta meg en tur ut på cafe eller ta bussen til venner når han er på jobb...

huff.. noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få inn litt cash eller hvordan jeg skal takle dette?

Fortsetter under...

ikke tid til å søke jobb? hæh?seriøst, du kan ta deg en jobb som vaskehjelp eller pleie assistent på et gamle hjem. eller et eller annet "lavstatus" jobb. Du får jobb på dagen. og da kan du tjene penger som du kan spare opp til barnet kommer og du kan bidra hjemme. så selv om du ikke får tjent inn sv.perm, så skal man jo ikke gi opp. du får bare finne ett kortvarig arbeidsforhold.

Faen for et drittsvar du kom med da???!!!!

Ingen gidder å ansette gravide, skjønn det a!!!!! Uansett hvilke rettigheter vi har i følge NAV...

Om du melder deg som arbeidsledig hos nav (så du får opptjent arbeidsledighetstrygd) får du foreldrepenger. (Men vet ikke om du da får engangsstønad)

Hvordan du skal tjene cash i mellomtiden vet jeg ikke..

Hva har du gjort til nå? Har du gått lenge arbedsledig slik at du ikke har rett på dagpenger? Eller har du gått på skole? Du har rett på AMO kurs når du er arbeidsledig. Da får du ihvertfall litt penger. Prøv å få et kurs som varer lengst mulig...hvis du skulle få plager mot slutten av svangerskapet kan du få sykemelding og fortsatt penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...