Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 er det sært av meg å ikke ville "dele" ungen min med andre? jeg kjenner jeg blir sint når min svigermor kommer å "napper" jentn in ut av armene mine... jeg har ikke problemer med å forstå at hun har lyst å holde barnebarnet sitt, og jeg vil jo at jenta skal blir vant til folk, men er det ikke vanlig å spørre? hun kommer gjerne å ta henne rett etter jeg er ferdg å amme feks...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Ikke sært å bli sur hvis noen bare napper ungen ut av armene dine nei. Blir også sur og sier imot hvis noen gjør det mot meg. Spør de så er det stort sett greit. Men jeg fikk jo høre selv at jeg var sær fordi jeg ville at jeg og pappan skulle sitte med barnet å åpne julegavene i jula, Svigermor ville nemmelig så gjerne at det skulle være henne og barnet som pakket opp barnets gaver. (barnet var bare 7 mnd.) Men jeg sa bare fra at dette er vårt barns første jul og vi skal få lov til å oppleve det slik du opplevde dine barns første jul. Da ble det ikke sagt mer. Selv om ho var snurt resten av kvelden da. Ikke skjønte jeg problemet heller ho var ikke utestengt ho satt jo sammen oss slik de andre gjorde, ho fikk abre ikke ha barnet på fanget.
Ranveig R Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Eg vil seie det kjem litt an på kor gamal jenta di er, og sjølvsagt MÅTEN f.eks. svigermor tar ho frå deg. Det er nok veldig vanleg å ville ha babyen "for seg sjølv" den aller første tida. For meg har det blitt lettare å "dele" etter eit par mnd begge gongane. Men eg forventer at folk skal spøre meg eller pappaen om å få holde, ikkje berre TA ho ut av armane på oss. Og eg har bestemt meg for at eg må få lov til å svare at "nei, eg hadde faktisk veldig lyst til å holde ho sjølv akkurat no" innimellom viss eg verkeleg har det veldig koselig akkurat då, så får dei heller bli fornærma der og då... Passar på at alle som vil holde, får holde i løpet av besøket, så går det forhåpentlegvis bra )
Amanda- Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 greit at hun vil holde henne. men hallo rett etter du har ammet. (da tenker jeg før ungen har rapt, så fort)?? uansett. det er DITT barn.gi henne beskjed. hadde min svigermor hvertslik hadde jeg gitt henne en prat ja.nei du er ikke sær i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 hun er 3 mnd, og jeg er litt egen liksom... hun vil helst være hos meg eller pappan rett etter mat eller når hun har våknet... syns liksom at det er vanlig respekt å spørre.. jeg ville aldri gjort det mot noen andre liksom... og ja, det er så fort at jeg knapt har rukket å dekke puppen....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 JA du er sær!! Tror du lager storn i et vannglass her, det finns ikke et problem-du bare lager et!!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 så drit i å bry deg da.... kjerring... Hu er ikke sær.. du er sær hvis du syns det er helt greit å få nappet ungen fra brystet...
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Jeg ville ikke hatt det godt med at noen bare tok ungen min uten å spørre! Og hvertfall ikke rett etter maten. Så skal hun jo rapes og koses med å kanskje prate litt, og så må jo andre få holde henne etterpå. Dog sender jeg henne videre rett etter maten noen ganger, men kun til mennesker hun kjenner godt, feks, pappa eller farmor.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 herregud for noen prippne kjærringer dere er!!!!!!!! Du/dere som får nappet ungen fra dere:RING POLITIET. Høres jo helt groteskt ut å få "nappet" ungen fra seg-NOT!
du og jeg og vi to Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Nei ikke i det hele tatt! Det går da an å spørre! Jeg ble helt matt i jula, synes knapt jeg så noe til ungen, han var i svigermors armer absolutt hele tiden. Og når vi hadde besøk (vi bodde hos svigerfamilien) av venner eller familie som kom for å se babyen, så fikk de ikke mulighet til å holde han, hun tviholdt hele tiden. Koselig at hun er opptatt av barnebarnet sitt, men det er jo andre som vil hilse på han også.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 Du har jo barnet ditt nesten hele tiden. Synes ikke det er så rart at besteforeldre ønsker å ha barnebarnet sitt mye når de først ser henne... så ja, jeg synes faktisk du overdriver litt. Men at dere satt sammen med henne og åpnet gavene i jula, det synes jeg derimot svigermor burde ha vist forståelse for helt av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 Hvis det plager deg så må du si fra. Nytter ikke komme her å klage sin nød. Ingen av oss får gjort noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå