Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 18 og 1/2 mnd, han fyller altså 2 i august=) Bare litt gøy å se hvor de ligger hen.. Hva sier deres barn? Noen som har begynt med setninger?

1. Mamma

2. Pappa

3. Mommo

4. Beppa

5. GOgga(onkel)

6. Dadda(tante)

7. Ball

8. Vann

9. Taket

10. Begge

11. Brød

12. Nana

13. Kanina

14. Gakk Gakk

15. Mage

16. Munn

17. Hei

18. Sko

19. Cola

20. Brød

21. Nei

22. Mange

23. Ape

24. Gigga

25. Brumm

26. Bø

27. Takk

28. Mannen

29. Egget

30. Senga

31. Bagen

32. Måne

33. Mor

34. Do

35. Bord

36. Hadet

37. Bil

38. Baby

39. Peng

40. Din

41. Min

42. Data

43. Stol

44. Nasse

45. Vov vov

46. Stig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud, skaff deg et liv! Hvem gidder å telle alle ordene de kan i den alderen?

Skrevet

Teller ordene fordi jeg synes det er gøy å se på utviklingen, som btw har vært enorm i det siste. Var et helt ok innlegg, synes absolutt ikke du trenger å reagere som du gjorde! Å itillegg gjemme seg bak ANONYM var jo tøft...

Skrevet

hyggelig du...

Skrevet

Hyggelig ja :-) Folk er utrolige.

Skrevet

det er kjempemorsomt¨å være med på språkutviklingen nå :)

vesla her blir 20 måneder og snakker i setninger og har ikke sjans å telle ordene lenger... de siste månedene har det gått sinnsykt fort og hver dag tar hun i bruk flere og flere ord... aner ikke alltid hvor hun har plukket dem opp. de siste dagene er hanske, fly og vindu det helt store :) og å diskutere om noe er jus eller brus ;)

Skrevet

Hehe, så artig=) Gler meg til han kommer medd setninger også da! Har vært enormt med nye ord her også, er jo like spennende hver dag!! Jus og brus ja, hehe, sikkert ikke lett å forstå forskjellen;-)

Skrevet

Så morsomt H.I. skjønner godt at du teller ord og har lyst til å fortelle jeg, det er jo en kjempespennende alder:-)

Min jente på 18 mnd snakker i fulle setninger nå, og kan de fleste ord. MEN det er mulig det er fordi hun har en storesøster som er 1.5 år eldre, skjønt hun pratet også veldig tidlig. De er verbale jenter sier de i bhg, også, skryt-skryt;-)!

Skrevet

Du glemte å skrive hei, og ja. Det kan Lukas sikkert si også!!

Skrevet

1. Hei

2. Hadet

3. Nei

4. Ball

5. Dukka

6. Bæsj

7. Æsj

8. Voff-voff

9. Mø

10. Bæ

11. Sokka

12. Bil

13. Titt-tei

14. Mamma

15. Pappa

16. Se der

17. Se på denna

18. Sitte

19. Gakk-gakk

Tror det er det. Jenta mi er 19 mnd og det har akkurat begynt å ta av for hennes del. Jeg synes også det er kjempemorsomt å følge med på språkutviklingen! : )

Skrevet

Har skrevet Hei. Men ikke Ja, for det sier han ikke, bare nei, hehe, off da=) Men det kommer vel etterhvert... Han sier heller ikke pronomen slik som din, og min,virker ikke som han tar betydningen helt... men, jeg skal vel bare være glad for det!

Skrevet

hmm.. skal vi se. Lillegutt er 18 mnd, og jeg vil ikke påstå at han sier mange ord, men han babler hele tiden..

hei

hadet,

beie( bleie),

mamma,

pappa,

momo (mormor),

se,

lys,

nam,

dikke( drikke).

æsj (når ha har bæsjet)

sin ( rosin)

datt ned

aua

vov vov

bææ

iihhh - hest :o)

bøø

baby

data

hjelpe

ja

sko

takk takk

jøss.. nå blei jeg overrasket over at det var så mange :o) har tenkt litt på at han snakker lite jeg..

Skrevet

min gutt på snart 19 mnd sier kun hei, takk og nei.

Skrevet

snuppa mi er 13 måneder og hun kan si:

1. hei

2.hade

3. mamma.

4.pappa

5.tante

6.sara

7. anders

8.fafa (farfar)

9.cindy

10.haut (hauk)

11.bot (bok)

12. takk takk

13.tut tut (bil)

14.voff voff

15.mø

16.pip pip

17.hiiihii (vrinske som en hest)

18.ball

19.se

20.der

21.lys

22.se der

23. er det deg

24.bø

25. hei pappa

26. va (vann)

27. nam nam

28.mimmi

29.hus

30.bæ

31.tittei

det var de jeg kom på i farta.....:o)

Skrevet

Gøy nå som ordene begynner å komme, ja! Frøkna mi begynte plutselig å si mange ord i begynnelsen av februar. I løpet av et par dager så hadde jeg en og en halv dataskrevet side med ord. Hun sier også noen enkle setninger (der er vannet, sett deg ned, mamma sitt her). Er lov til å skryte av barna sine vel!! ;) Har litt lyst til å legge ut lista mi også... hmm...

Skrevet

1.hei

2.mamma

3.pappa

4.tørst

5.vann

6.juice

7.brus

8.noni

9.vovov

10.Teddy

11.Bart (navn)

12.Tijil (navn)

13.Momo

14.bestefa

15.beste

16.Leola (navn)

17.sitte

18.tørke

19.bade

20.bil

21.vaske

22.kost

23.ost

24.munn

25.øyne

26. øre

27.nese

28.tann

29.hallo

30.hade

31-natta

32. roro (til fiskeskær;))

33.bæbæ (lille lam)

34.pipip

35.hest

36.pus

37.gris

38.fisk

39.ball

40. trykke

41. ut

42. baby

43.pupp

44. tiss

45. bæsj

46. æsj æsjebæsj (fra barnetv-ugler i mosen)

47. barnetv

48. brødskive

49. banan

50.drue

51.sokk

52.vott

53.sko

54. måne

55.pusse

56.suss

57.kile

58. bosse (bukse)

59.gakk gakk

60. konkel (onkel)

61.se

62. potte

63. sånn

64. titt titt

65. bamse

67. dukke

68. bleie

69.lys

Tror det var alle:) åååå-så deilig å skryte av jenta mi;)

Skrevet

En liten trøst til dere som har barn som ikke kan så mange ord enda...

Datteren vår kunne bare noen få ord før to-års dagen. På 4-års kontrollen på helsestasjonen fikk hun mye skryt for å være langt framme i språkutviklingen.

Skrevet

Gutten min er 15 mnd og snakker masse, også i små setninger på 3-4 ord. Kan utrolig mange ord og er veldig flink til å herme etter ord vi sier. Det er en spennende tid!

Han har en storebror som er 15 mnd eldre, så tror nok det er en av grunnene til at han snakker så tidlig. Storebror sa veldig lite før han nærmet seg 2 år, men da gikk det også veldig fort og idag 2,5 år gammel, snakker han veldig bra. Han spør masse: "Hva heter det?" om ting han ikke kjenner navnet på, så blir noen nye ord hver dag ja :)

Skrevet

2nj♥

Akkurat som hos oss det :) 15 mnd mellom dem, elstemann hadde vel ca 10/20 ord da han ble 2, 3 mnd senere snakket han i setninger.

Mens mini som blir 2 i juni snakker allerede i setninger og har gjort det en stund :)

Skrevet

Min fyller 2 i sept og prater i setninger nå. Kremt, det er liksom nå man får se seg selv skikkelig :D "Sett deg" feks er vel noe vi sier litt for ofte kanskje :)

Skrevet

Gutten min blir to i mai, og jeg kunne aldri begynt å skrive opp alle ordene han kan...

Han synger feks hele Postman Pat-sangen. selvsagt ikke med rein melodi, men alle ordene så og si. Pluss en haug av andre sanger.

Har lenge kunnet telle til ti og kan alle ukedagene...

Skrevet

det her e sånn skikkelig min baby e bedre en din tråd.

så e hiv meg med, min baby e 18mnd, kan vel ca 80 ord og sett sammen ord til små setninge.

MEN når barn e rundt 2år så begynne det å jevne seg ut, de som e litt sein tar alt igjen veldig fort, og utviklinga avtar litt for de som har vært rask. så ikke nå stress uansett:)

Skrevet

Gutten min er 12 mnd

Mamma

dyrelydene til

hest, gris, sau, hund, katt

Bade'

Ball

Pupp

Takk

Se der

Går bra

Hade

Traktor

Bil

Skrevet

og

Lys

Hysj (og holder seg for munnen)

det jeg husker i farta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...