Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 En venninne av meg fikk en liten jente i begynnelsen av denne mnd. Lurer på hva jeg skal gi og hvor mye? Når jeg fikk jenta mi ga hun pysj + bamse til jenta + lego til eldste mann + en liten vase til oss. Hvor mye ville dere gidd tilbake?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Det høres ut som om hun har gitt for 4-500 kroner, så deromkring hadde jeg gitt for. Eller 300 til babyen og en gave til foreldrene på 1-200 slik hun gjorde. Bare for å få det mest mulig likt.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Hvor mye vi gir kommer jo an på hvem som har fått barn, men pleier bare å gi babyting som babyklær og babyleker. Evt synes jeg det er hyggelig med en blomst til foreldrene, og skal du på besøk til dem er det hyggelig å ta med litt kake e.l. Så jeg ville kjøpt klær til den nyfødte - og/eller en babyleke som rangle etc. I tillegg kan du ta med en blomsterbukett og kanskje et kakestykke til hver.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg gir som regel en ting til babyen. Jeg satte stor pris på å få klær som var litt annerledes enn kjedebutikk klærne. De ville jeg jo ikke kjøpt selv, istedet for noe fra HM som man risikerer at flere kjøper. Man får jo litt mindre for pengene(om man ikke finner et salg) men det er jo stas å ha litt dyre ting som man selv ikke har kastet bort penger på:-)
maria isabell Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 kjøp klær til babyen i stor størrelse, ull er alltid greit å få uansett:) rosa ull med blonder og mønster er en sikker vinner,varmt og godt pluss kjempe søtt:) reiser du hjem til vennina di,ta med mat,lag fine smørbrød og ta med noe godt å drikke...fekk mye besøk og var totalt utslitt,klarte ikke lage til mat når det kom folk..de som sa ifra om at de hadde med mat og at eg slapp å gjøre noe,fantastisk...når noen giddet å lage fine smørbrød og ta med var dette en veldig fin gave, der de hadde vist omsorg og lagt arbeid ned i gaven...vil du finne på noe mere viss du tenker pris,kjøp en ting til mammaen,ikke blomster eller konfekt,det har hu sikkert mye av:)
charlotte,b Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Jeg selv har ofte gitt en gave til babyen på ca 200-500,- det spørs hvor nær venn dette er. Og hvis de har eldre barn har jeg gitt en liten ting fra ca 50-200,-. Til foreldrene har jeg laget et flott kort og en blomst. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 føler alle gir så mye jeg... jeg har kanskje brukt 100-150 kr jeg.. og en gave til søskene også..for rundt 70-100 kr... syns ikke man skal måtte bruke så veldig masse penger for at andre har fått barn ejg... forventer ikke at jeg får så mye tilbake heller.. men når jeg skal bli tante komme rjeg jo til å kjøpe en del mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå