Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagen deres ut med 6-7 mnd gamle babyer?

Her har mini akkurat endret mønster etter at han var syk, så nå er vi kommet litt i ubalanse syns jeg.

Så nå ser dagene våres sånn ut.

Våkner rundt 7-8: pupp

Ca 8.30: grøt + vann

Ca 9.00: sove (ca 1,5-2 timer)

Ca 12.00: 1 banan evt fruktmos + vann. (Prøver å gi litt pupp, men vil sjeldent ha)

Ca 13.00: Sove (ca 1.5 time)

Ca 15: 1/2 middagsglass og 1/2 fruktglass + vann. (Prøver her også å gi pupp, men også her sjeldent han vil ha)

Ca 16.30: sove (ca 30 min, får ikke sove lengere enn til 17.00)

Ca 18.00: grøt + vann

Ca 19.00: pupp og så natta.

Får også pupp en gang på natten, nå som han har vært syk har han fått to ganger per natt. Men så fort han blir frisk kutter vi ned på et måltid på natten.

Han liker ikke mme ( ihvertfall ikke nan eller hipp) Så syns jeg får i han lite melk om dagen. Er ikke så int i puppen lenger kan man si.

Trenger han mere melk enn det han får , burde jeg prøve med flere typer mme for å prøve å få i han mere?

Skrevet

Du kan godt prøve collett mme, kan jo alltids hende han vil ha den..?! Du burde få i han mer melkemengde pr dag, pga kasiumen. Gjerne opptil 500 ml pr dag, men skjønner det kan være vanskelig å kontrollere siden du kun ammer..Det er ikke før barnet er 10 mnd jeg anbefaler andre melkeprodukter som f.eks ost osv.

Lykke til :)

Hilsen HS

Skrevet

Prøver du med pupp føre eller etter måltidene? Lurt å tilby pupp først.

Skrevet

Hmm han får nok ikke i seg så mye nei. Vannskelig å vite hvor mye ja som du sier når jeg ammer. Men regner ut at han ca får i seg 3-400 ml om dagen på de måltidene jeg ammer.

Hvordan skal jeg klare å få han til å drikke mere melk da?

Han er ikke spesielt glad i flaska heller, så er ikke så lett dette her. Vet ikke hvordan jeg skal få han til å bli mere int i puppen, hadde jo liksom lyst til å amme til han var et år, men ser dårlig ut det gitt:( Og merker jo at produksjonen minsker drastisk nå også. Kan jeg få økt den på topp igjen ved å pumpe meg hver 3. time eller vil den bare minske nå?

Og hvordan få i han mere melk når han ikke vil ha mme?

Skrevet

I starten ga jeg pupp etterpå, men nå prøver jeg å gi først, men han vil ikke:(

Kanjse han ikke er sulten nok, kan være det da. Han får jo mat hver 3. time, kansje det er for ofte?

Skrevet

Har så og si identiske rutiner som deg, men har da aldri vurdert mme. Så lenge vekstkurven til snuppen er grei, fikk jeg beskjed om å ikke stresse med mengde mm.

Skrevet

Ok. Ja han vokser som bare det, så virker som han får i seg nok næring, men var denne kalsiumen også da:(

Skrevet

Noen fler som vil skrive litt:)

Skrevet

Tror ikke det er noe å bekymre seg for.. Så lenge han fremdeles ammer så regulerer det nok seg selv.. Fikk hvertfall ingen indikasjoner på at jeg måtte tenke på det da jeg snakket med barnelegen forrige uke, og da spurte jeg akkurat om dette med mengde melk når jeg ammer siden snuppen er så utålmodig når jeg ammer for tiden. Men du må jo selvfølgelig gjøre det du synes er best for deg! :0)

Skrevet

Ser d er mange som kutter nesten helt ut mme eller mm når de bynner med fast føde... Men nå skal egentlig melka ennå være hovednæringen. Tilby han pupp eller mme før han spiser vanlig mat. D måtte jeg gjøre her. Så snuppa mi får alltid 180ml mme før annen mat. Når d er middag får hun 120- 150ml mme.

Skrevet

Helt enig med deg, men jeg snakker om det å gi mme i tillegg til mm. Det tror jeg ikke er nødvendig så lenge barnet vokser fint og spiser bra ellers. Men når det ikke vil ta puppen i det hele tatt, må man jo få i de erstatning i stedet! :0)

Skrevet

Er jo det som også er problemet her. Han er ikke så veldig glad i verken flaska eller mme, så får nesten ikke i han noe melk. Og merker jo at mm minker veldig nå som han nesten ikke vil ha pupp.

Vet ikke hvordan jeg skal få i han mere melk på dagen jeg. Prøver å tilby mm/mme før måltidet, men han er ikke int.

Har tenkt at han kansje ikke er sulten nok, men han spiser jo grøt når han får tilbud om det.

Skrevet

Ikke sikkert at collett smaker så veldig annerledes enn Nan og Hipp, alle tre er vel basert på kumelk. Prøv heller ProSoBee eller MiniMax (apoteket), de er basert på soja og inneholder ikke kumelk i det hele tatt.

Skrevet

Ok takk for tipset, kanjse jeg skal prøve det da:)

Skrevet

Ja, d skal ikke være enkelt desverre. Snuppa her gaper til grøt selv om hun ikke er sulten så men vil ikke ha melk da. Så d kan jo henne han må være skikkelig sulten før du får i han mm. Hvis jeg venter 3 timer mellom hvert måltid kan hun finne på å bare spise halvparten av mme men venter jeg litt til, bort mot 4 timer så spiser hun mye bedre og er mye roligere. Men ofte er d viktig at de er våken og opplagt når de skal få mat. Du kan jo forsøke å gi mme eller mm i tutkopp? Og pompe deg så du holder oppe produksjon?

Skrevet

Vi har utrolig like rutiner! Morsomt å lese.

Hva med å bruke morsmelk når du lager grøt? Det gjorde jeg i de periodene lillemann ikke ville ha pupp på dagtid.

Skrevet

Tutekopp har vi prøvd, men han skjønner ikke helt at han må suge for å få det ut, hehe. Så vannskleig det også:(

Nei lett skal det tydligvis ikke være:(

Pumper meg en del, men er ofte ute å farter, så da blir det ikke så ofte. Så er jeg hjemme noen dager og da pumper jeg for harde livet, men så forsviner melka igjen når jeg slutter å pumpe og lillemann ikke vil ha igjen.

Kansje jeg skla prøve 4 timer mellom hvert måltid en stund da.

Gjorde det litt i forrige uke, men syns han ble så sur og grinette.

Bir helt forvirret av dette jeg, og jeg som hadde så lyst til å amme en stund til.

Noen som forresten vet hvor lang tid det kan gå før melka forsvinner, eller minker drastisk?

Skrevet

Hehe artig.

Hvor lenge ville han ikke ha pupp på dagen? Og pumpet du deg hele dagen da eller, og hvor ofte pumpet du deg?

Har ikke funnet noe grøt som man skal blande mm i jeg.

Skrevet

Det var vel noen uker han ikke var så interessert i pupp midt på dagen. Det var mens jeg drev og introduserte formiddagsmaten. Nå går det bedre synes jeg.

Jeg pumpet meg midt på dagen hvis jeg hadde spreng eller når jeg hadde tid. (Synes pumpingen går bedre nå enn de første månedene, så det holdt å pumpe i en omgang.)

Jeg har heller aldri sett noen grøt som man skal blande med mm, men kjenner flere som bruker mm hvis det står at man skal bruke mme. Selv har jeg brukt de Holle-grøtene som man kjøper på Helios. Den grøten står man fri til å blande ut med nesten hva som helst! Du kan enten lage grøt med litt vann og spe med mm eller bare blande pulveret direkte med mm som du har varmet litt opp i vannbad.

Skrevet

Har også blandet ut med MM så lenge det har stått at det skal blandes ut med søtmelk. Tror ikke det spiller noen rolle om det er MME eller MM.

Holle grøtene fra Helios er en stormsuksess her.'

Begynte med risgrøten og er nå over på hirse.

Skrevet

Jaja hvis det er mme som skal i så er det ikke noe problem, men jeg har bare funnet de som skla blandes med vann, men da skal jeg sjekke holle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...