Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har en 2 måneder gammel sønn som sover fra 23 -ca 07.30 og videre til ca 11. Dette er jeg selvfølgelig meget glad for, men problemene begynner på dagtid. Ha sover kanskje bare en time tilsammen på dagen, og det virker som han helst vil ligge oppå meg og sove, og når jeg legger han ned våkner han etter kort tid. På kvelden er det også vanskelig å få han til å sovne. Maser og kaver, og virker veldig overtrøtt. Kvelden ender med at pappan må gå med han til han sovner. Noen som vil dele noen erfaringer/hjelpe meg litt for å få litt mer rutine?
aragon Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Min gutt er snart 3mnd og vi la han også rundt 23 før 2mnds alder, men siden det var mye uro og vi ofte måtte gå rundt med han timevis på kveldene prøvde vi gradvis å legge han tidligere og tidligere. Det funket bra for oss. Nå sovner han som regel mellom 20-20.30 og sover til ca 8, avbrutt av amming 2-3 hver time hele natta. I løpet av dagen sover han 3-4 korte lurer inne på ca 20-30min og en lang lur ute i vogna på 2-3timer.
Livje Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Hei der!! Akkuratt slik hadde vi det oxo,inntil hun var ca 7 uker gammel. Da forandret vi litt på ting og hun sov hele netter uten å spise....sakte men sikkert sovnet hun ti, så kl ni og nå sovner hun åtte. Hun begynte sakte men sikkert og snu døgnet mer og mer selv... Når kl er syv så går vi på badet,der får hun ligger å lufte seg uten bleie....det er det beste hun vet. Så vasker vi henne eller bader henne ( Bader ikke vær dag) . Kl 19.30 ca så får hun siste måltid, må legge til at jeg ikke ammer men gir henne flaske. Og da mellom åtte og halv ni har hun alltid sovnet. Akuratt 07:40 våkner hun hver morgen, da får hun 120 m MME også er hun våken ca tre kvarter-time hvor hun får ny bleie og ligger og plunder og prater og koser seg. Så sover hun til 10.30 ca. Etter dette spiser hun ca 3-4 time og har to lurer, prøver å ikke la henne sove lenger en til 18. 00 den siste luren for da blir det så vanskelig å få henne til å sove. Håper dere finner ut av det! Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå