Gå til innhold

Vaksine mot rotavirus (spedbarnsdiaré)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for litt siden vaksinert Knerten mot rotavirus. Så nylig et innslag på nrk-nyhetene om dette nå. Den lille piken som ble sendt hjem fra legevakten og døde i forrige uke, døde mest sannsynlig av rotaviruset. Noe så unødvendig tenker jeg; når det fins vaksine for det!

Vi ble fortalt av legen at det er lite sannsynlig at små barn dør av rotavirus i vestlige land, men de kan bli veldig syke med langvarig diaré og oppkast og bli sterkt dehydrerte. Mens i u-land er rotavirus en av de største årsakene til spedbarnsdødlighet.

Det jobbes for å få vaksinen inn i det offentlige vaksinasjonsprogrammet. Tidligst i 2010 sa de på nyhetene. I mellomtiden syns jeg 1400 kr er vel verd å spandere på denne vaksinen. Men det er trist at det igjen er de med best økonomi som kan tilby barna sine dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhh..........Hadde heller brukt de 1400 på nye solbriller jeg=/

Skrevet

hehe.. javel:-) godt å høre at pengene blir fornuftig brukt av den skrulla på toppen her:-)

Skrevet

Ja ikke sant................aaahhhhhh ser for meg svarte rå kule solbriller.....hmmmm=)

Skrevet

....personlig trenger jeg nye sko.....og jeg foretrekker de i den prisklassen......men du som er så søt og økonomisk godt stil at du bruker penga dine på vaksiner.....i håp om å følge opp den opprinnelige tradisjonen med høy frekvens av autisme i høyere samfunnslag....inntil vaksiner ble gratis.....du har ikke planer om å skaffe til veie alle de andre vaksinen dem ikke har klart å innføre i vaksinasjonsprogrammet enne......

strengt tatt finnes det en rekke andre vaksiner du kan brilliere med å "shoppe" på legekontoret......hepatitt A og B for eks, vannkopper osv osv.....samt den berømte influensa vaksina......

hihi...prøver du å sjarmere helsesøstera med din samfunnsånd og økonomi.....hehe.....du er garantert hennes favoritt heretter.....og tro meg dem kommer til å snakke om hvor bra mor du er i lunsjen.....

Skrevet

hehe.. synes det er greit at noen velger å bruke ungene som forsøksdyr:-) kjøper meg heller røyk og ett par kasser øl. også satser jeg på en rotafri middagsmåltid heller:-)

Skrevet

....personlig kommer jeg til å spare den rotavirus infeksjonen til folkehelsa står på døra mi.....hvilket da min mindre sjarmerende diare vil være gavnelig som våpen....da i form av unngåelse av utilslørt eksatase med analt offer-preg.....

Skrevet

Gjengen dah: tilgi henne, hun vet ikke hva hun sier :-)

Skrevet

Tjo-hooo! Her var det jammen meg artig å være gitt :) Ikke vært innom dette forumet før jeg.

Også så smart å opprette flere nicks for å late som man er flere personer som liksom er enige med hverandre! Festlige greier :)

Skrevet

Ha ha ha.......tenker det er mye artig for deg gitt, hvis det skal så lite til. Men slike nykker som dette er helt vanlig også som en av bivirkningene.

Og jeg mener fortsatt det jeg sa, hadde heller brukt de på solbriller for jeg klarer bare ikke helt å se poenget med alle disse vaksinene........................

Altså da tenker jeg på barna, for det er de vi skal tenke oppi dette, ikke sant?

For hvis man hadde tatt seg litt tid å lese litt lengere enn helsestasjoninfo om dette så ville man i allefall vært mer kritisk til dette.

Jeg klarer liksom ikke forstå moralen til en del her inne, for alle på død og liv skal ha bilsete som skal være slik og slik pga sikkerheten til barnet, men så kommer man til vaksiner hvor av det finnes mange stoffer i som er farlige og fulle av bivirkninger.................................neeei.....det tar vi med en klype salt.......................en smule dobbeltmoral ja!

Skrevet

Nei, her er det ikke noe vits å komme hvis man er pro-vaksine. Da blir man nærmest drept av en gjeng med idioter.

Skrevet

Hva med å øke kompetansen på legene her i landet, slik at vi slipper å oppleve at dehydrerte småbarn sendes hjem fra legevakta med døden til følge?

Mener du virkelig at vi skal vaksinere barna våre mot legetabber?!

Skrevet

He he...*vaksiner mot legetabber*....den var fin......

Men klart, bedre kompetanse blandt leger (legevakt) hadde kanskje reddet noen.

Skrevet

Jeg er også skeptisk til vaksinasjonsprogrammet, og har ikke vaksinert mitt barn enda. Men det må da være mulig å svare hovedinnlegger på en saklig måte...?

Tror det er mere virkningsfullt i lengden, å diskutere vaksinering på et saklig og vennlig grunnlag, enn å "slakte" et innlegg slik som dette.....

Skrevet

Derfor postet jeg et nytt til henne, tror det har noe med klokkeslettet jeg kan gå inn på, i sammsvar med trøtthet og da blir svaret deretter=)

Skrevet

Pussig at det ble sånn i dette innlegget... På skravlesiden ville nok 95% av debattantene vært enig med henne!

Skrevet

......ja og dette forumet er vel opprettet for litt annet enn vaksinepropaganda da.......

Skrevet

Og en hver idiot som bruker ungene som prøvekanin med å skryte på seg god råd og lit kunnskap fortjener et slikt svar:-) Trodde ikke DiB tolererte at disse sidene fungerte som reklame eller promotion for ulike selskaper og spesielt de som produserer uvirksomme og tvilsomme vaksiner:-) Er jo tross alt en foreldreside:-)

Skrevet

Ella og Knerten: Jada vi er bare èn person med innmari mange forskjellige nick!!!!

Du? Nå må du passe deg, jeg jobber i psykiatrien og det kan være jeg plutselig bare henter deg en dag vet du, for disse teoriene dine synes jeg likner faretruende på paranoide vrangforestillinger........og jeg som faktisk prøvde å få "folket" til ikke å henge deg helt. Men det var takka....ja ja

Skrevet

nei vi ville jo ikke godtatt en reklame som lød; "vi innpoder nå en statlig finansiert blanding av kvikksølv, formalin, frostvæske, celler fra abortert fostervev samt variasjoner rundt en rekke viruser og bakterier intramuskulært i deres avkom".....da hadde det jo ringt et par høyfrekvente strykere i bakhodet vårt i retning av "psycho"-lyden når urinnstinktene til bates våknet....eller hva han nå het, han med morra i gyngestol.....

nei takke meg til god gammel tobakksreklame.....

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter å ha nesten mistet min 11 mnd gamle datter pga rotavirus blir jeg kvalm og opprørt over disse patetiske innleggene om solbriller osv. Jeg satt med min bevisstløse baby i armene i en ulende ambulanse usikker på om jeg ville se henne våken igjen.. Etter innleggelse på sykehus i en uke var hun vesket opp og tilført næringsstoffer kroppen hadde mistet pga diareen. Takk og lov for vaksinen! Og skam dere - patetiske mennesker!!!!

Skrevet

Helt enig anonym, disse idiotene vet ikke hva det betyr og ha en unge som står i fare for å dø.

Skrevet

Hehe, så hvis du ser på prosentene over f.eks barn med hjernhinnebetennelse, er de fleste syke faktisk vaksinert, det samme med kikhoste, men igjen så er det så mange tomskaller som faktisk ikke vet hva de prater om annet enn propagandaen fra hs....

Skrevet

Og anonym 11.21.

Detr er også de som har vært i den samme situasjon som deg, bare motsatt, barn som har vært døende pga vaksinen!!

Igjen så er jeg sikker på at ingen tenker over grunnen hvorfor en må sitte på hs i 20 min. etter en vaksine.....? Ikke for morro skyld!

Heller ikke grunn at forskere leter etter en sammenheng etter krybbedød og vaksinasjon....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...