Gå til innhold

Trenger litt hjelp nå, jeg! Ang. endring av kveldsrutiner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er godt og vel ni mnd nå og vi har helt siden han var bitteliten avsluttet dagen med en "nattapupp" på sengekanten. Nå trenger jeg hjelp til å slutte med denne! :(

Lille snupp har fått fire tenner og burde absolutt ikke få pupp etter vi har pussa tenna for kvelden, men jeg greier ikke bryte mønsteret!

Den deilige kosestunden vi har, mørkt og rolig, etter endt dag er så viktig - kanskje mest for meg...

Slik har vi det nå: Kveldsmat ca halv sju, leking og kosing til nærmere halv åtte, kveldsstell m. tannpuss, nattapupp på senga og så hoppe i køya (helt bortkasta med den tannpussen der, altså...)

Noen som har tips til hvordan vi kan beholde den gode rolige (søvndyssende) stunden vår uten pupp? Og når passer det å ta den puppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte vel i 5mnd alder med våre kveldsrutiner, hadde samme som deg med pupp før natta, men siden han alltid sovna ved puppen ville jeg slutte.

Så nå er det pupp kl 18 så grøt. deretter hvis er det pysj og puss. deretter leser vi en nattabok, gjerne i sofakroken, enten godnatt boka fra godboken, eller lille leo er trøtt. godt å kose seg med lesing før natta :)

Skrevet

Jeg har tenkt på at det kunne vært koselig å lese en bok, ja, men det må jo, som du sier, bli i sofan. På rommet er det jo mørkt. Vi har faktisk begge bøkene du nevner her! :)

Siden gutten din spiser så "tidlig", våkner han tidllig for mat igjen, da? (om natten eller morran)

Jeg tenker det er greit å gi puppen ganske seint, så han har litt å gå på utover natten! Han får ikke pupp igjen før tidligst fem, men vil gjerne ah før..

Skrevet

han sover til 5 nå, men skal forsøke i påsken å drøje til kl 6.. han sov til da før han ble dårlig i jula.

får da pupp i senga og sover til en gang mellom 7-8

grunnen til at vi gir mat så tidlig er at noe senere er han for trøtt. har forsøkt en lur litt senere på dagen men funker ikke.

Skrevet

Takk for svar! Jeg får vel bare ta meg sammen! Selv om jeg absolutt ikke vil! :(

Får prøve å tenke på de nydelig små tenna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...