Ella og Knerten Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Har for litt siden vaksinert Knerten mot rotavirus. Så nylig et innslag på nrk-nyhetene om dette nå. Den lille piken som ble sendt hjem fra legevakten og døde i forrige uke, døde mest sannsynlig av dette. Noe så unødvendig tenker jeg; når det fins vaksine for dette! Vi ble fortalt av legen at det er lite sannsynlig at små barn dør av dette i vestlige land, men de kan bli veldig syke med langvarig diaré og oppkast og bli sterkt dehydrerte. Mens i u-land er rotavirus en av de største årsakene til spedbarnsdødlighet. Det jobbes for å få vaksinen inn i det offentlige vaksinasjonsprogrammet. Tidligst i 2010 sa de på nyhetene. I mellomtiden syns jeg 1400 kr er vel verd å spandere på dette. Men det er trist at det igjen er de med best økonomi som kan tilby barna sine dette...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Sjekket det ut jeg og, for det kunne vi virkelig tenke oss å gi snuppa, men den gis kunn til spebarn fra 6 uker til 6 mnd...... 1400 kr er det vel verdt!! Rotavirus er skummelt
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Hvordan får jeg informasjon om den vaksinen? Spurte på helsestasjonen men de visste ikke.
Ella og Knerten Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2008 Hør med din fastlege. Du kjøper den på apoteket med restept men må til legen for å gi den (drikkevaksine) pga evt allergiske reaksjoner. Knerten fikk ingen bivirkninger. Det er visst veldig sjeldent. Løp og kjøp!
Ludoline Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Min lille skatt fikk vaksine mot dette igår. Vi bor i USA hvor denne vaksinenen faktisk er del av det anbefalte vaksinasjonsprogrammet for barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå