Gå til innhold

Snørr, tårer, innføring av grøt og mme-nekt - HJELP!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 4 mnd har hatt en aldri så liten mat nekt de siste dagene. Han har fått mme hele tiden, men nå nekter han å ta flaske. Hyl og skrik og jeg føler jeg "tvinger" i han mat.....for han må jo ha mat!!! Han er i god stand men jeg lurer på om han får i seg nok væske. Han vil gjerne ha vann og virker rett og slett dritt lei melk.... kveld har han i tillegg vært skikkelig snørrete og sliter nesten med å puste. (blir nesten krakilsk av nese-sugern)

Så nå har jeg kjøpt grøt. Skal prøve på det i morgen. Har kjøpt banan grøt og maisgrøt (Semper).

Skal man begynne med en liten ts og øke med en ts pr dag? Eller er det å kjøre på med grøt når man ser det går greit med magen? Han har tidligere fåt banan og det elsker han. Uff...det er ikke enkelt med disse små. Og alt det snørret da......er det mulig? Snørr, tårer, sikkel, gulp.........er ikke måte på hvor mye som skal ut!

Blir veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt begynte å nekte flaske da han var rundt 3 mnd. Jeg ble noe fortvilet, ja. Løsningen vår ble å skifte flaske (gikk fra Avent til MAM) og endre litt på materutinene. Vi hadde låst oss litt for fast i at han skulle ha mat hver 3. time, og da vi heller begynte å vente på at han skulle "si fra" så ble det mye bedre. De spiser jo stort sett det de trenger, så vi må vel bare lære oss å stole litt mer på dem... (så lenge de legger på seg som de skal).

Det med snørr kjenner jeg også igjen. Vår er stadig snørrete, spesielt om natten (og snørrsugern er ingen favoritt). Det hjelper litt å heve sengen i hodeenden, men ikke mye. Jeg bruker endel saltvann, både i spray og dråper, og synes det hjelper litt.

Da vi startet med grøt (rett før 4 mnd) begynte vi med 2 ts om ettermiddagen når han ikke var kjempesulten. Bare som en smaksprøve. Det ble kjempesuksess. Ingen problemer med magen heller. Siden har jeg økt litt etter litt og gir hver kveld sammen med MM/MME. I tillegg får han frukt (Hipp) til lunsj.

Håper det går bra!

Skrevet

Vi bruker saltvannsspray, det går fint. Han har hatt mest buser og de er lette å få ut i forhold til snørr....

Ellers bruker vi Dr.Brown flaskene, har testet andre, men det blir omtrent som å helle rett i ansiktet på han, det renner fortere enn han klarer å drikke (særlig når han ikke er så interessert og sulten). Og han har fått mat når han er sulten og ikke etter klokka.

Så jeg føler situasjonen ganske håpløs nå, håper natta går greit og han får sove. Men takk for tips uansett, skal teste den andre flasken i morgen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...