Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min pike er nå 8,5 måneder, og vi har så smått begynt med matglass fra 8 måneder. Hun brekker seg voldsomt over klumpene, og snurper igjen munnen. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jenta di vant til å spise brød i passe store biter, kjeks, frukt osv fra før? Mange opplever at 8-mnd glassene inneholder for store biter. En annen grunn kan være at hun ikke har skjønt at hun må presse maten med tunga opp i ganen før den skal svelges, får hun ikke til det og svelger maten "hel", resulterer det i brekninger. Men prøv om- og om igjen, til slutt lærer hun det. Innimellom kan du godt gi henne 6-mnd glass for at hun skal få "variasjon" under læreprosessen :)

Lykke til!

Skrevet

Hei mortil4vakre.

Tusen takk for svar. Hun er ikke vant til å spise frukt, brød eller kjeks. Er dette noe jeg burde forsøke? Kan noe anbefales? Vi skal ikke gi opp, og fortsette å prøve på ny og ny.

Klem

Skrevet

Min 9 mnd gamle baby vil bare ha flytende føde, og nekter også å spise grøt og middag fra glass. I går prøvde vi litt alminnelig moset middag. Han gaper og svelger, men etter kort tid kaster han opp. Har kastet opp 2-8 ganger i uka siden januar, også når vi bare gir melk. Har vært mye forkjølet. Jeg er fra meg av fortvilelse, men siden gutten har "runde gode kinn og smiler søtt", tror hverken legen eller helsesøster at det er noe alvorlig. Ligger ca på 20-percentilen (mellom 12,5 og 25), til tross for fødselvekt godt over snittet.

Det virker som om barnet aldri er sultent, og spiseproblemene sliter meg ut. Jeg lurer på om barnet rekker å lære alminnelig spising før det kommer i barnehagen, for hva skjer om barnet da kun drikker melk, og spiser youghurt og fruktpure?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...