Gå til innhold

Noen her som bruker potte fra tidlig alder (EC)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært inne på diaperfreebaby.org, og lest om Elimination Communication, (dvs å lære å lese babyens signaler om når det skal tisse og bæsje, sånn at det kan gå mer eller mindre uten bleier!!). Dette er visst praktisert mye i andre kulturer, der babyer ikke bruker bleier!

Er jo tøybeleie-brukere vi, og alltids åpne for nye ting :)

Noen som har prøvd dette så smått?

Gjest NydeIig
Skrevet

hei

da har jeg vært inne å lest litt, skal vi slå oss på det i lag, rapportere og oppmuntre litt om hvordan ting går?

min kjære sier NEI!, men det er ikke han som er hjemme hele dagen, så litt skal nå jeg også ha å si. he he he

vi hadde bestemt oss sånnhalveis for dette med førstemann, men det ble desverre ikke, verken ec eller tøybleier, og det har ikke blitt noe denne gangen heller.

nå er hun snart fire måneder, så muligens er detf ro seint, ikke vet jeg. men hadde vært intressangt å prøve.

Skrevet

Satt å så et program på kanal FEM om blandt annet dette. Der satt en mor å ammet sin 10 uker gamle unge mens hun holdt en kopp under rompa... Noe så teit. Sorry men det ble bare for teit. Skal man til enhver tid sjekke barnet for når den skal tisse og besje blir man så oppslukt i d at man glemmer å ha annen kontakt me barnet. Og ei anna ropte hurra når ungen besja på gulvet... Hva slags syk opplæring er d da?

Skrevet

Ehm, anonym, hvis du ikke gidder å sette deg inn i saken mer enn som så, kan du bare la være å svare...

Nydelig; ja, hadde vært kjempetopp å høre dine erfaringer rundt det etter hvert! Vi har ingen planer om å slutte med bleier, altså, men jeg ser bare fordeler med å venne lillegutt på å gjøre fra seg hovedsakelig på potta. Skal prøve å gjøre det til en koselig stund, kanskje ha en egen sang til denne stunden e.l. (har du noen tips?) Og selvfølgelig lage 'psssss'-lyden hver gang han tisser. Blir spennende å se om han skjønner poenget.

Og du, det er perfekt for dere å starte med tøybleier nå :) Lillegutt begynte da han var rundt 4 mnd, for da ble bæsjinga litt sjeldnere. Bruker FuzziBunz vi, de er så lette i bruk og vask. Bare spør hvis du lurer på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...