Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 har spm: gutten vår er ganske stor (8500) og jeg fullammer han... har prøvd med litt grøt, men syns han blir mer urolig av det:( Gir jeg for mye/for lite??? er så usikker liksom på hvor mye jeg bør gi og hvor lenge før jeg øker porsjonen... Nå gir jeg kanskej en 10 ts med mais grøt... veksler mellm å pumpe mm og lage mme og blander i.. Ellers så funker ammingen fint, som sagt så får han kun pupp. Men er så usikker på om jeg bør fortsette å prøve å gi grøt eller om jeg bare skulle gi han tillegg med mme og kvelden?
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Oj, det var stor gutt ja Sikkert flott! Jeg har en gutt på 7,5 mnd og han får 8 små skjeer med hvete/havregrøt + melk. Har du nettopp begynt? Prøvd med en annen grøttype?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 ja han er stor og flott... 66 cm så ikke så lang:) Men uansett: Har prøvd en god stund ja, litt sånn av og på... Noen kvelder har jeg gitt andre ikke.. så holdt opp 1 uke... også startet ppå igjen... har prøvd mais og risgrøt men siste spytter han bare ut... Kanskje jeg skal prøve med mindre grøt... 5 ts:) Men som sagt så er jeg usikker om jeg skal bytte ut grøt med ekstra mme. (har nok melk, men tror han trenger litt mer mat om kvelden for å bli litt mer roligere)
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Prøvd med litt sviskemos oppi? Mini her spiser ikke grøt hvis det ikke er sviskemos oppi da spytter han det bare ut. Prøv med litt mindre porsjon og ha oppi litt sviskemos. Kanskje gi han litt melk etter grøten? Håper det er til hjelp!
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Kanskje skulle du prøve en litt lettere konsistens. F,eks, velling på flaske? det er jo litt tykkere enn melken og gjørn ham litt vant til mer konsistens før han kan begynne på grøt.
Pipolinchen & Amalie Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Hi...jeg har ei jente på snart fem månde og vi har også prøvt med forskellige grøttyper, men hun liker det bare ikke. Prøvte nå i det siste med noe fra glass, fersken men pære true jeg er det, og det liker ho som bare det. Snakke med hs og hu sier at ikke alle barn liker grøt.¨ Kanskje du kan prøve noe mat fra glass, er fra viere månde. Lykke til
Barbafin Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Du kan prøve Holle hirsegrøt (på helsekostbutikker). Småen min synes den er kjempegod. Ellers så kan det være du begynner med veldig stor porsjon, kanskje.. Jeg begynte med et par t-skjeer og økte veldig sakte. Jeg passer også på at han får mye vann eller MM (på flaske) å drikke mens han spiser. Tror det er fort gjort at de spiser for mye og da blir de nok urolige, ja. Ellers så svelger min ganske mye luft når han spiser, så han må rapes mange ganger etterpå. Håper noe av dette hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå