Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Jeg ønsker en tradisjonell bagvogn. Helt ren og klassisk. Men jeg vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Har sett på Brio Happy og Emmaljunga og Simo sålangt?
Bergene Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Et tips: På de forskjellige vognene kan du velge mellom ulike understell, sørg for å velge det letteste med best fjæring. Du kan også velge om du vil ha vendbart hådtak eller ikke, hver da klar over at dette gjør vognen tyngre. Brio happy med teleskop understell (det understellet er lettere og har bedre fjæring enn compact understellet) er den letteste av de tre du nevner. Den veier ca rundt 13,5 kg (brio oppgit 10,3 kg uten hjul så jeg har plusset på sånn ca hva jeg tror hjulene veier). Emmaljunga: regner med du snakker om enten edge, smart eller mondial? Er vel disse tre som er tradisjonelle barnevogner. På disse ville jeg valgt det classice understellet til emmaljunga, da dette er det letteste. Alle disse tre emmaljunga vognene med det understellet jeg nevner veier rundt 16-17 kg. Fordelen med emmaljunga er at man kan justere fjæringen. Kjempe smart syns jeg, for når ungen er blitt stor og tung er det greit å ha mindre fjæring, så slipper man å liksom måtte vippe håndtaket langt ned for å svinge. Simo: Jeg ville valgt duo, da kombi blir tyngre. Også denne veier vel rundt 16- 17 kg. Simo er vannavisende og vindtette, men man må jo uansett bruke regntrett for å bevare vognen. Så om du vil ha en lett og nett vogn bør du gå for brio happy. Den er like god ute på tur som de andre, men litt mindre og lettere å drasse med seg på shopping. Men jeg syns likevel du skal gå for den du syns er finest å se på jeg =). Alle er jo gode vogner! Om du velger en av de tyngste går jo det fint det ogå. Mange kjøper jo uansett en lettere trille når ungen blir større, så man kan jo bare gjøre det ;-). Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå