Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når bruker barna str 80? og når begynner dem på str 86?

tror kanskje jeg har gjort noe dumt og kjøpt masse klær i feil str.. og sett d først nå :(

Skrevet

Str. 86 er et år tror jeg.

Men det er jo veldig individuelt hvornår det faktisk stemmer.

Skrevet

vil d si at dem bruker d fra 12 mnd til 18 mnd???

Skrevet

Hei!

Jeg har en ganske stor gutt (for alderen) - og han bruker 74 i bukser og 80 i bodyer/dresser nå i en alder av 8 måneder. Han er 75 lang og 10 kg... Vokst ganske raskt frem til nå, men virker som det roer seg litt nå og at 80 vil holde utover våren. Likevel tror jeg nok vi er på 86-92 når han er rundt 1 år:)

En venninne av meg har en jente som er akkurat like gammel som min gutt, men hun bruker størrelse 68 nå (noen bodyer i 74).

Så det varierer veldig...!

Skrevet

Vi bruker 80/86 på vesla vår på 10,5 mnd. 80 er akkurat passe, 86 er romslig.

Skrevet

ja, det varierer jo :-)

Lillepuse-jenta er bare 2½ mnd, men bruker str. 68, har igjen enkelte bukser i 62, men er ellers som smått begynt åpasse inn i noe 74....

Skrevet

Ja det er veldig individuelt. Snuppa vår bruker 86 nå og hun er 2 år. Er nok ikke sikkert det er feil str du har kjøpt. Isåfall, om det skulle vise seg å være feil, er det jo bare og selge det - ubrukt :)

Skrevet

Gutten vår er 6,5 mnd og bruker 74-80 i bodyer, i bukser bruker han 68-74. Brukte sokker i str 9-12mnd når han var 2mnd! Han er helt normal i både vekt og lengde, litt lang i overkroppen og med store føtter og hender. Skjønner ikke at de anvisningene om alder kan stemme, men størrelsene varer jo lenger og lenger ettersom veksten flater ut.

Sender alle klærne på 60grader og i tørketrommel før bruk. Da er de ferdig krympet slik at vi ikke får noen overraskelser med klær som vi har ventet for lenge med :)

Skrevet

snuppen er 7 mnd og bruker 80. så det med str er veldig forskjellig

Skrevet

Størrelsene er laget for gjennomsnittsbabyen.

Gj.sn. babyen er ca.50 cm når den blir født:

Derfor bruker butikkene 50 som nyfødt størrelse.

ca.62 cm er gj.sn. lengden på en på 3 mnd.

ca.68 cm er gj.sn. lengden på en på 6 mnd.

ca.74 cm er gj.sn. lengden på en på 9 mnd.

ca.80 cm er gj.sn. lengden på en på 1 år.

ca.86 cm er gj.sn. lengden på en på 1 1/2 år.

ca.92 cm er gj.sn. lendgen på en på 2 år.

ca.98 cm er gj.sn lendgen på en på 3 år.

104 - 4 år

110 - 5 år

116 - 6 år

122 - 7 år

128 - 8 år

134 - 9 år

140 - 10 år

152 - 12 år

164 - 14 år

176 - 16 år

(Det er stor forskjell på unger, jeg har en 2,5 åring som fortsatt bruker mye str.86 og en 4 åring som bruker 110-116.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...