Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Hvilke rutiner har dere? Blir snart gal av søvnmangel (fordi jeg har et større barn også er det vanskelig å sove igjen nettene). Altså hun sover fra 19-5/6/7 tiden. Problemet er at det virker som om hun spiser alt som skal spises på natta. Våkner 3 ganger + og er ofte vanskelig å få til å sove igjen ved 5 tiden på morningen. På dagen er det bare rot med alt føler jeg Hjelp! Vi trenger noen holdepungter og dine rutiner kan hjelpe!
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Hmm.. *tenke* Jeg kan huske at vi har hatt de samme rutinene så- og si hele tiden. Jenta mi la seg også klokka 19 og sov frem til 06-tiden, nå til 08.30. Da fikk hun melk, så la jeg henne igjen.. Deretter kunne hun sove frem til klokken 10.00.. Men hva med å prøve å legge henne litt senere, prøv med en halv time først..?! Kanskje det kan hjelpe til at hun sover lengre om morgenen.. Hvor mye hun sover totalt på dagtid kan jo også kanskje spille noen rolle.. Kanskje litt tidlig å begynne å av-venne henne mat på natta. Kan det hende hun trenger enda mer mat på dagtid?! Lykke til hverfall!!
venternr2:) Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Hei. Mini her er nå 5mnd, og vi fikk rutiner dagen før han fylte 4mnd..altså så la han seg i 19/20 tiden (spiser masse om natta han også..og gjør det fortsatt), og står opp i 7 tiden. På dagen er han våken i ca 2 timer før han skal duppe.. fram til 4 mnd, la vi han kl 21/22, hvis ikke våknet han så tidlig som din..,men nå har han lengste søvnperioden på natta:) ca 11 timer. han ble også bedre til å ligge alene, leke litt selv mm fra 4 mnd..snedig, for det skjedde bare på noen dager dette. deilig med rutiner, selv om de forandrer seg hele tiden... tenkt positivt, det blir bare bedre og bedre:)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Hun må nok få pupp enda på natta ja, siden hun er så lita. Men kan du ikke legge henne litt senere? Jeg tror vår datter la seg rundt 20.30 da hun var så gammel, det er først nå, rundt 10 mnd at hun har begynt å legge seg i 19.00 tiden. Det blir jo kanskje ikke så mye kveld igjen på dere, men det er jo greit å få sove litt også... Du får prøve å se hvordan det funker.
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Det er tidlig start på oss da. Hun våkner gjerne kl 6.30 (er vi heldige våkner hun 7.30). Jeg skifter bleie, går tilbake til senga og ammer. Så pludrer hun og "prater" mens jeg svarer så godt jeg kan før vi står opp ca kl 8. Jeg spiser frokost. Så leker vi litt. Ca kl 9.30 får hun litt pupp igjen og sover dupp på 1 - 1,5 time. Våkner ov vil ha pupp. Vi går tur, leker, jeg gjør husarbeid mens hun leker med babygymmen. Våken 1,5-2 timer før hun igjen vil sove dupp. Gir litt pupp og hun sover fra ca 12.30 og ca 30 min. Våken til ca kl 15. og sover i ca 1 time. Vanligvis 3 dupper i løpet av dagen, men noen ganger 4. Avhengig av når hun våknet av siste dupp begynner vi nattstellet. Gir pupp og hun sovner ca 18.30. Sover til kl 02.00 og skal ha pupp Sover videre til hun våkner ca kl 6.30 Hun er 4 mnd. Jeg fullammer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå