Gå til innhold

Når dere trappet ned ammingen gav dere mme isteden,da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er straks 8 mnd. og jeg har tenkt at jeg skulle trappe ned litt på ammingen. Virker ikke som om noen jeg kjenner ammer like mye som jeg fortsatt. Hun får mm ca 5 ganger om dagen. Ikke noe om natten. Den ammingen jeg kutter ut bør erstattes med mme eller? Er så innmari usikker på hvordan en best gjør dette. Skulle ønske snuppa bare kunne bestemme selv, men hun tar alltid i mot selv om hun ikke virker super interessert.. Vet ikke helt om det er jeg som "tvinger" det på henne eller hun som vil ha.... :0)

Skrevet

Mini er ca2uker eldre enn din jente og vi har kuttet ned ammingen etterhvert som vi har begynt med måltider med fast føde og gir ikke mme. Synes poenget med å trappe ned ammingen forsvinner hvis man skal gi mme i stedet for. Jeg ammer morgen, kveld og oftest en gang om natta og så ammer jeg en gang i løpet av dagen, men da får har frukt og evt litt brødskive ved siden av (ytterst lite brød foreløbig, han hater klumper:-) ). Til de andre måltidene gir jeg vann som eneste drikke. Hvis det er noe spesielt ammer jeg mer også, men det er sjeldent.

Skrevet

Hmm...dette har jeg også lurt på. Jenta mi er ca 2 uker eldre enn di, og jeg ammer også ofte enda...trodde man skulle erstatte med mme jeg!jenta mi vil veldig gjerne ha pupp etter hun har spist noe, så da har jeg tenkt at hun skulle få kopp med melk istedet, men det er ikke mye hun drikker da. Er bare en mnd til jeg skal begynne å jobbe litt, og må nesten få trappet ned ammingen en del til da,men er ikke så lett når hun er så glad i puppen!

Skrevet

Tenkte jeg skulle ringe helsestasjonen i morgen og forhøre meg litt.. er så i tvil om dette.. Kan gi tilbakemelding om hva de sa der. :0)

Skrevet

Lurer jeg å så dytter denne opp:)

Skrevet

Jenta mi har trappet ned av seg selv da hun elsker fast føde. Men nei ho får ikke mme, for det nekter hun å drikke. Men hun spiser jo hipp/nestle grøt på kvelden, den har jo melkepulver i seg samt at hun får litt cultura i havregrøten om morran. Ho er nå 10 mnd

Skrevet

dette har vi diskutert på en annen tråd de siste dagene også.. jeg gjorde nemlig som dere : trappet gradvis ned på ammingen fra 6 måneders alderen og sluttet helt når hun var litt over 8 måneder. Som med din tulle elsker jenat mi vanlig mat og det gikk helt naturlig. Tilslutt beholdt vi bare koseamingen på morgenen og etterhvert sluttet vi med det også, bare fortsatte med kosingen og sto opp og lagde grøt.

Helsestasjonen sier at man skal gi mm ELLER mme til de er ett år...men jeg må innrømme at det er et råd man kan ta med en klype salt. Mannen min er afrikaner og han bare ler når han hører om de strenge rådene herfra. Følg intuisjon og hjertet og følg med på om barnet ditt vokser og har det godt.

jenta vår sover som en stein i 12 timer hver natt. Har godt humør og er opplagt og flott. Hun er nok ikke like tykk og lubben som mange andre norske barn, men legen min har kontrollert henne og sier at alt er i skjønneste orden.

Ps da jeg fikk førstemann for 5 år siden fikk vi beskjed om å gi helmelk og han har vokst seg sterk (og slank) på masse melk. Og nå får man høre at barn skal få LETTmelk.. så disse rådene må man ta med en klype salt, for de endrer seg jo hele tiden. Jeg kommer til å begynne å gi henne helmelk snart. Hos oss finnes det ikke lettprodukter, og vi er fem slanke og friske mennesker..

Skrevet

datteren min er 8,5 mnd og jeg ammer nå kun morgen og kveld. har som dere lurt på det samme, om hun bør få mme til måltidene istedenfor vann. spurte på helsest. og de sa at det ikke var nødvendig..heldigvis- for da synes jeg poenget ble borte og jeg hadde heller valgt å amme henne lenger også på dagtid. synes det bare hadde blitt mer pes å måtte gi mme jeg da.

Skrevet

Min lille frøken er 8 mnd og har kun ammet morgen og kveld en stund.

Spurte på hs da vi var på kontroll på mandag og hun sa at lille burde få i seg ca 500 ml væske om dagen. Det var ikke så viktig om det var vann, mme etc. (dette var inkl det man blander grøt med etc.)

Sålenge hun hadde våte bleier og spiste så regulerer de som regel det selv :-)

Skrevet

Da har jeg vært på helsestasjonen og spurt og de sa jeg ikke trengte å gi erstatning isteden. Bare passe på at hun får i seg litt vann slik som kokelimonke også sier over her.

Litt lettelse for meg, for syntes det ble litt unaturlig å starte med erstatning nå, liksom.. :0) Litt trist å kutte ned også, men jenta mi er veldig stor, større enn kurven sin også nå, så da var det på tide å kutte ned litt uansett sa de...

Skrevet

Gutten min er to dager mindre enn jenta di. Holder på å gå tom i puppen føler jeg, og han blir frustrert! Mme vil han absolutt IKKE ha, så what to do? Stakkars gutten vil jo ha pupp, men når det ikke er mer så er det jo ikke det :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...