Cybele Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Jeg pesonlig syns jo igrunnen litt om navnet. Milo. Fin lyd, estetisk vakkert og kult. Velger du det, ber du jo imidlertid om at sønnen din kommer til å bli ertet fordi han har et vaskepulver-navn. Ikke sikkert det gjør noe, men nordmenn har jo vaskemiddelassosiasjoner til ordet/navnet. Lykke til uansett:)
Vannmann35 Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Det er og blir et vaskemiddel... Dessuten lyder det for etnisk/ utenlandsk... Milo Kirkerud f.eks. blir helt merkelig... Synes jeg da :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 hadde faktisk en hund som het det... så jeg ville vel ikke kalt et barn det.. men det er meg...
Synnøve_Solbakken Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Tenker vaskemiddel. Syns ikke det passer på en staut voksen mann. Passer godt på mammas lille gullgutt, men barna skal jo bli voksne og søke jobb en vakker dag...
Castho Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Jeg sier bare: ulla mi har det best med milo (ser for meg en sau jeg)
Slumdog Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Jeg tenker ikke paa vaskepulver, men synes det er et femi navn...
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Milo er kjempe fint. MEN, så lenge du skal bo i Norge er og blir det et vaskemiddel. Så i Norge ville jeg nok heller hatt det som navn på et kjæledyr, bare for å kunne bruke det, for synes det er kjempe fint
Mams-te-to Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 Vet om en katt med navnet Milo+ at det er da som de fleste nevner ett vaksepulver. Men når det er sagt så er da Nora og Tine merker for matvarer. Samme med Synnøve og Melissa som er merker for mat og da feks vannkoker og kreppjern for hår. Det ser ikke ut til å hindre folk i å bruke navnene.... Personlig synest jeg at Milo er ett skjønnt navn til en liten gutt, men ikke så veldig staut på en voksne mann med skjegg feks.. Lykke til med navnevalget.
Cornelianelia Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes det Mamsen79 skriver over her ikke kan sammenlignes helt med Milo. I Norge har Tine, Nora og Synnøve vært jentenavn i generasjoner. Det er syltetøyprodusenter, meierier og osteprodusenter som har valgt å kalle sine produkter for henholdsvis jentenavnene Tine, Nora og Synnøve. Navnene kom før osten, syltetøyet og melka. Med Milo blir det annerledes. Milo er ikke noe vanlig navn i Norge, og mange forbinder det med vaskepulver ettersom det ikke er et innarbeidet navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå