Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Hun er så trøtt, så trøtt, men hun vil ikke legge seg......
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 3 min. Akkurat så lenge at du rekker å gå på do selv. Og så er det å roe ungen ned og prøve igjen. Jeg ammer en større unge opptil flere ganger før hun fornøyd legger seg ned. En gang spyttet hun ut puppen, tok smokken og la seg bakover: Bær meg i seng...hehe. Men ellers så er det trøst og kos og nærhet. Jeg satser på at det gir en trygg ballast innerst i sjelen, som ungen kan varme seg på resten av livet.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Hvor lenge de skal skrike vet du best selv. Hvordan barnet ditt skriker. Du hører når det ikke er "bra" skriking, og da syns jeg man bør ta de opp. Men må si at i denne alderen kan det være tenner som gjør at de skriker. Her var det iallefall sånn. En lang stund skrek han hele tiden og flere ganger om natten, og plutselig ble det stille, og da dukket det opp to kuler i tannkjøttet. Tennene er ikke gjennom ennå, men det var nok en vond prosess å få de opp dit de er nå. Jeksler er nok vondere enn fortennene. Jeg ville tatt opp barnet da det kan være pga smerte de skriker. Da trenger de trøst og eventuelt noe bite på Bare et lite tips fra meg:)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har aldri latt d gå lenger enn 5 min. Men ofte roet han seg før den tid (etter vi begynte med å la han skrike i 5 min har leggingen blitt en drøm, så har ikke problemet lenger) Jeg tok tiden, og oftest ble d stille etter 3 min. Men hvis d ikke var stille etter 5 minutter, gikk jeg inn, la han ned, ga sutt og bamsen, og muligens sang en sang eller to. Måtte jeg inn enda en gang var d kun å gi sutt og bamsen igjen, og for å ta over han dyna. Men noen ganger spratt han opp før jeg kom ut døra, så den dyna hadde jeg ikke trengt å ta over han, hehe. Men måtte vel inn max 3-4 ganger på d verste, og d varte bare få dager. Nå kan han hyle for å få oss til å snu i det vi har lagt han, men så fort vi er ute av døra blir d helt stille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå