Gå til innhold

Bleiepakke i posten :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk pakke i posten i dag med BumGenius-bleiene, og de var jo bare så kjempefine! Synd jeg må vente i fire måneder til før jeg kan ta dem i bruk!! De var skikkelig gode og myke, og helt genialt at det går an å bruke dem fra nyfødt til de er ferdig med bleier!!!

Måtte bare få ut min begeistring!!!

Ha en fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah. BG... jeg eeeeeelsker dem, tvillingene har bare brukt EN papirbleie i den drøye måneden jeg har hatt dem (BG-ene - babyene er noe eldre!). Det sier litt...

MUlig du vet dette, men jeg sier det allikevel: Husk å vask dem 2 ganger før første bruk. Som med alle andre ting (håndduker og sånn) absorberer de irriterende dårlig i begynnelsen, pluss at mine jenter har fått bleieutslett hver gang jeg har tatt på dem nye BG (har vaska dem 1 gang, tydeligvis ikke nok). De har aldri hatt utslett verken før eller siden, og verken med papir eller tøy.

De vaskes på 60 C med flytende vaskemiddel (vi bruker blenda sensitive), og bare 20 ml for en hel vask :). For mye vaskemiddel setter seg i stoffet nemlig...

Og de blir bare bedre og bedre jo mer du vasker!

Velkommen i klubben! ;o)

Skrevet

Takk for verdigfulle opplysninger :-) Jeg har jo god tid til å bearbeide bleiene, kan jo vaske dem flere ganger sånn at de blir skikkelig gode når vi først skal ta dem i bruk! Å som jeg gleder meg!

Tenkte å bruke brettebleier som hovedbleiene da, og ha disse som ekstrableier, men spørs om jeg ikke ganske snart kommer til å kjøpe flere BG-bleier ;-)))

Tar gjerne i mot flere gode råd fra erfarne tøybleiebrukere, for jeg er egentlig totalt på bar bakke....men er veldig klar for å bruke dem. Mannen er enda en smule skeptisk til at vi får det til....

Skrevet

Et spørsmål til: Dette med at bleiene er bedre når de er vasket noen ganger, gjelder det både innleggene og yttertrekkene på disse BG-bleiene? Må yttertrekkene vaskes like mye som innleggene er vel egentlig spørsmålet da.....begynner å bli litt sent nå merker jeg......gjeeeeesp....

Skrevet

Min teori er at jentene mine fikk utslett av yttertrekket, siden det er dette som er i kontakt med huden, så for å unngå utslett må nok det vaskes et par ganger.

Men det er mikrofiberinnlegget som suger opp fuktigheten, så det er bra når det er vasket noen ganger og virkelig absorberer godt.

Uansett kaster du begge deler i vask for hvert skift, så du får jo vasket dem like mange ganger.

Mannen din kommer kjapt til å bli overbevist. Det er jo ikke akkurat noe vanskeligere enn papirbleier. Det eneste som må gjøres er å stappe inn innleggene (jeg gjør dette når jeg tar dem fra tørkesnora) og hive dem i vask istedet for i søpla. Og brettebleieteknikken har han nok inne etter tre bleieskift.

Anbefaler deg til å gå til innkjøp av en bleiepose som man har brukte bleier i før man vasker dem... Jeg har akkurat bestilt to som erstatning for bøtta jeg bruker i dag, for den tisselukta som sitter i tøybleiene er temmelig stram! Den skjules ikke av kjemikalier og parfyme, som i papirbleiene.

Skrevet

Herlig innlegg:) Så bra du er så fornøyd så langt, må innrømme at myke gode bleier er et kjempepluss her i gården. Tøybleier virker så gode!!!! Jeg har fulgt med på trådene her om BG og viste samboeren Bg'ene på bleieboden.no siden. Og han ble helt overbevist(han er utrolig nok veldig positiv til disse tøybleiene og til og med brettebleier)...

Han mente vi skulle bestille 12 stk med en gang.. hehe.. Hvor mange bestilte du? Må også vente litt med å få brukt de, har termin 30 mai.. Kjekt å ha noe å gjøre mens man venter!

Har et par klønespm (beklager at jeg er så fjern men ble brått så usikker og fant lissom ikke svaret på bleieboden engang, føler meg litt blond men men..)

Holder microfiberinnleggene eller anbefales det å bruke hamp eller andre innlegg i Bg'ene? (microf)Innleggene følger jo med så det hele virker for godt til å være sant!!

BG er en "ferdigbleie" ikke sant? Man har bare innleggene ekstra ellers er det alt man trenger? Ingen ullbukse/PUL til disse?

Ikke noe problem med at de blir klamme i og med at det er så mye for og fyll? Eller store bleiebaker (mitt mareritt på bittesmå babyer, er forespeilet en liten baby på 3.1 kg....)?

Hihi.. syns dette er så gøy:)

Skrevet

Blonde spørsmål er helt greit :)

For nyfødte babyer pleier det å holde i massevis med mikrofiberinnlegget som følger med. Ihvertfall på dagtid, fordi man skifter så ofte bleier likevel.

Hampinnlegg er fine som nattinnlegg, de absorberer mye i forhold til egen vekt (husk at de skal vaskes minst 3 ganger i egen vask før bruk, oljen kan sette sesg i bleiene.)

Vi begynte dessverre litt sent, men de som "kan" det mener at brettebleier gir den minste bleiebaken. Forskjellige bretteteknikker finner du på tettinntil.no og på http://www.thenappylady.co.uk/public/articledetails.aspx?id=140

Vi bruker Fuzzy Bunz (minner om BG), og de gir nette rumper de og.

Fleeven inne i bleiene gjør at bleien føles tørr mot barnets hud, så jeg har ikke opplevd at mine tvillinger føles klamme sånn sett.

Jeg begynte å bruke tøybleier da tvillingene var 4,5 og 6 kg store (da var de 3,5 mnd), og har aldri sett meg tilbake :) Nå er de straks 8 mnd og 7 og 8,5 kg.

Lykke til med slutten av svangerskapet, fødselen og spedbarnstiden med ditt lille nurk :)

Du er forresten velkommen inn på tettinntil.no. Hvis du registrerer deg på forumet kan du søke tilgang til tøybleieforumet (gjøres via kontrollpanelet). Der får du svar på det aller meste som har med tøybleier å gjøre :) Nicket mitt der inne er Solpus, forresten .

Skrevet

Tusen takk for kjempeflott svar:) Drister meg innom tettinntil til tider men er desverre flink til å¨gå meg bort der inne. Er såååå mye kunnskap at man som nybegynner blir litt satt ut. Hehe..

Skrevet

Jeg venter også min første 5 juni. Brukte kanskje 2 uker på å finne frem i tøybleiejungelen, men nå er jeg veldig hekta og sikker på hva jeg vil ha og har begynt å kjøpe inn en del. Veldig morsomt. Etterhvert finner du frem ellers er folk der inne veldig hjelpsomme og svarer på spørsmål de sikkert hare svart på 100 ganger før hehehe.

Jeg skal ha brettebleier og prefolds med ullbukser og noen PUL trekk til å begynne med. Etterhvert vil jeg teste de forskjellige andre typene og til slutt gå for den som passer oss best. Alle barn er jo forskjellige så en type som er god for noen er kanskje helt feil for andre. Sånn er det jo med papirbleier også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...