Gå til innhold

Fullammer, men lurer på om jeg skal gi tillegg på kveldstid (5 uker) Tips noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støtter Oslomor i dette!! Mi jente roet seg mer og mer fra ca 8 uker, og nå har vi flotte kvelder hver kveld frs cs halv åtte!! Nå er hun 13 uker!!Jeg ville unngått MME hvis du kan fordi du risikerer å ha for lite melk senere da, og iallefall jeg synes det er så mye mer lettvint å amme enn å måtte lage MME når en er på besøk eller ute på noe (og hjemme også egentlig)!! Så hold ut noen uker til hvis du klarer - d blir bare bedre og bedre!! Men gjør selvfølgelig d som passer deg best i lengden!!

Skrevet

Ikke begynn med MME, legge henne ofte til brystet. Hun vil selv regulerer melkeprodusjonen din.

Morsmelk er mye mye bedre for babyen!

Lykke til!

Skrevet

Først ville jeg gitt det et par uker til, babyen din er jo så veldig liten ennå. Jeg ville ammet først(til du selv føler at nå orker du ikke sitte med puppen ute me). og så gitt mme, da får du KANSKJE mer søvn fordi det metter mer også. Både jeg og mange av mine venner har gjort det og ingen har mistet melk av den grunn, man må jo uansett regne med å stå opp og amme i løpet av natten:)

Skrevet

Anonym 08.58: Babyen får jo morsmelk og det er faktisk ikke mye mye bedre, det er hakket bedre. Man må kunne få gi en flaske mme om det gjør kveldene lettere. Babyen får ikke dårligere immunforsvar av den grunn;)

Skrevet

Sant det, men en baby på 5 uker er liten...skjønner argument, men syns man bør gi morsmelka en sjanse når man har holdt på kun 5 uker.

(Vært i samme situasjon selv...)

Skrevet

Ja det er jeg enig i:) Skrev det over her også. Etter et par mnd blir det bedre for veldig mange.

Skrevet

var der jeg og, har ikke gitt mme og etter noen uker så roet det seg ned! i starten hang hun på puppen fra kl 5- 23 nesten hver time:P Men jeg lærte meg å bare ha henne der uten å bli forstyrret i det jeg drev med;)

Gi mme om du føler det hjelper deg, men det er helt vanlig å ha "mindre" melk på kvelden! ungen din har rett og slett sikkelig matvett!! Spiser ofte og får i seg masse av den tykke mettende melka så han/hun sover mest mulig om natten! Men i starten sover de ikke lenge uansett.....

Du skrev ikke noe om hvor lenge baby sover etter at du har lagt han/henne om natten?!

Skrevet

jeg hadde MYE problemer med amming i starten ( sår, sopp, stafylokokker osv). jeg fikk beskjed fra ammehjelpen at jeg hadde mest produksjon rundt kl.10 på formiddagen og at jeg da kunne bryte av ammingen litt tidligere og pumpe ut ca.80 ml. Det skulle jeg gi sånn i 23 tiden rett etter amming. Dermed fikk jeg et avbrekk for brystvortene. Hun sov da frem til 08.00 :-)

Når det er sagt har vi gitt mye erstatning pga betennelsene. Vi landet på Hipp fordi hun fikk minst luftproblemer av den og fordi vi helst vil boikotte Nestle..

Når hun var 5 uker drakk hun mellom 80-120 ml hvis vi ikke ammet først og ca.60-80 ml hvis vi ammet først.

Nå er hun 12 uker og vi fullammer uten erstatning. Hun sover fra 20.30 til 07.00.. og nei... vi skal ikke vekke henne for nattamming (beskjed fra helsesøster!)

Lykke til!!

Skrevet

Nei ikke vekk barna, det synes jeg er rart at de sier man skal det(med mindre barna er premature, undervektige ol). Søvn er jo så viktig for mor og melkeproduksjonen også. Jeg mistet melka fordi jeg nesten ikke sov de første 2 ukene, kollapset helt og fikk aldri nok melk.

Skrevet

Fast føde før 6 mnd alder , er IKKE å anbefale, så lenge barnet ammes.

Verste jeg har hørt på lenge, å gi en 5 uker gammel baby grøt.

Skulle lært deg litt om babyer og kosthold før du satte i gang å få dine egne.

At melken er utvannet og og mindre næringsrik på kvelden ,er svada fra en uopplyst mor.

Skrevet

Jepp, ikke sant! Skrev et svar til det der uintelligente mennesket lenger opp jeg, glad at det er flere som reagerer! Dummeste jeg har hørt at melka er utvannet på kvelden!!! Det er jo stikk motsatt!!

Skrevet

Ikke begynn med tillegg, det er heelt normalt at barnet vil dies mere på kvelden. Dette er ikke bare sult, men også kos og suttebehov som barnet vil ha. Produksjonen vil gå ned, og da er det lett å gi seg.

Ikke gi opp det vil bedre seg straks.

Og til den mammaen som hadde utvannet kveldspupp;

Gikk du ut av skolen etter 7.klasse eller?.Må være det sprøeste jeg har hørt.

Melken er mer fet og konsentrert på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...