Gå til innhold

Når kan man begynne med brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å begynne å gi snuppa mi brødskiver...Hun blir 7 mnd om ei uke. Har så vidt gitt henne noen få smuler dyppet i vann og synes d ser ut til at hun liker det. Hun ser jo at vi spiser det og blir dermed veldig nysgjerrig på det. Må bare legge til at hun har 4 tenner...vet ikke om det er relevant for saken,hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er 6 mnd, og jeg fikk beskjed på hs at jeg kunne gi henne litt brød nå, etterhvert fremover. å hvertfall når de har tenner kan dem jo tygge på brød, bare ikke ha store korn i brødet!

Skrevet

Du kan begynne rundt 6 mnd (som du har passert allerede), så det er bare å sette i gang hvis hun er interessert. Min første spiste en hel brødskive (delt i biter og uten skorpe) da hun var 6 1/2 mnd, lillesøster ville ikke spise brød før hun var 7 mnd, men da tok det kort tid før hun var oppe i en hel skive. Leverpostei er favorittpålegg :)

De trenger ikke tenner for å spise skorpefritt brød, de moser det med gommene sine, og det er veldig god trening for gommer og kjeve.

Bruk brød med en del grovt mel i, loff og veldig fine brød blir deigete og er lett å sette i halsen.

Skrevet

Bare å kjøre på!

Begynn med bittesmå biter/smuler, og øk størrelsen etterhvert som du ser at hun takler større biter. Litt tørt, "smuldrete" brød er best, det lager ikke vemmelige kladder som kan sette seg fast i halsen.

Tenner har ikke så mye å si, de tygger uansett ikke med fortennene. Min er snart åtte måneder. Ingen tenner, men tygger med gommene som bare det. Han liker også å gnage på skorper og skalker, begynte med det for et par uker siden. Det er også kjempegod pinsettgrep-trening å prøve å plukke opp brødbiter og få dem inn i munnen, har underholdning i flere minutter da :-).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...