Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Snuppa ville ikke drikke melka jeg hadde pumpet ut. Jeg smakte på den og nå skjønner jeg henne godt.. Smakte oppkast! Jeg har blødd nedentil - tenkte det var pga spiral, men kanskje jeg har fått mensen. Har lest at morsmelka kan smake vondt når en har mens. Andre som har meninger om hva smaken kan skyldes? Dette er utpumpet melk som har stått i kjøleskap...
MaRiAnNe_85 Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 hvor lenge har den stått i kjøleskapet da? Nypumpet melk (som ikke er opptint-den kan bare lagres i 24 timer!) skal ikke lagres lengre enn 4-6 døgn i kjøleskap før den brukes. Man må være nøye med å smake på den før man gir mini den. De kan bli syke av dårlig melk. Ellers så har jeg ikke hørt noe om at melken blir smakenede oppkast fordi man får mensen. Tror bare d er melka som har blitt dårlig etter å ha stått i kjøleskapet. Kanskje d er litt for varmt i kjøleskapet? Jeg fikk mensen tilbake da tulla mi var 4 mnd og hun spiser litt mindre når jeg har mensen..Men har smakt på melka når jeg har hatt perioden uten at jeg for min del kunne kjenne noe merkant foranding på smaken av den. Håper du finner ut av d,lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Dette var melk som var pumpet ut i går kveld og i dag tidlig, så den er nok ikke for gammel... Kan hende det har noe å si at melka står i kjøleskapsdøra og ikke innerst i kjøleskapet. Mulig det ikke blir kaldt nok? Står på kjøleskapet at det holder 4 grader. (Oppbevarer kumelk i døra også, og det går helt fint) Skal begynne å smake på melka fra nå av, *brekke seg*... :-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Så rart å lese det du skrev, for det samme har nettopp skjedd meg. Melken hadde bare stått i kjøleskapet fra kvelden før og jeg skulle gi den til tulla på formiddagen. Syntes den luktet oppkast/gulp så jeg helte den ut. Den hadde ikke vært frossen og ikke stått for lenge. Jeg tenkte ikke videre over det, men det er kanskje noe som kan skje i blant? Jeg hadde ikke mensen, har fortsatt ikke fått den tilbake. Men det kan kanskje skyldes noen slags hormonelle forandringer? Melken jeg har pumpet ut etter dette har vært helt normal og luktet som den skal.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Hvis du pumper melk direkte på kald melk, så kan det være grunnen til at den ikke smakte bra. Da blir den kalde melka var og så avkjølt igjen og det kan gjøre at den blir sur. Hvis du ikke får pumpet nok på en gang må du pumpe i ny beholder når du pumper andre gang og så evt blande dem når begge har kjøleskapstemperatur.
***Juanita*** Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Jeg er enig med marianne, det høres ut som melka er harsk. Aner ikke hvorfor den har blitt det på så kort tid. Burde ikke la melka stå i kjøleskapdøra? (Har også hørt at morsmelka kan smake vondt når en har mens, men tror det er mer snakk om bismak.)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Morsmelka skal ikke plasseres i døra, men langt bak i kjøleskapet=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå