Gå til innhold

Førstegangs og skal på ABC/ ha alternativ fødsel, noen andre "optimister" her?

Anbefalte innlegg

Er førstegangs og har termin 30 mai.Skulle så gjerne kommet i kontakt med likesinnende. Er så MØKKLEI av godtmennende venninder og bekjente som skal passe på meg og fortelle meg at jeg ikke kommer til å overleve uten Epidural og eller andre smertestillende.

Men jeg har alltid sett for meg muligheten til å blant annet føde i vann, og det å ha en mest mulig naturlig fødsel (har ingenting imot smertestillende heller altså). Det å oppleve hele hendelsen som noe annet enn en sykdom, og slippe å havne på et sted der det "masseproduseres" barn..

ABC virker så rett for oss.. Men føler meg litt alene i valget akkurat nå. Gleder meg til fødsel og ser at jeg dermed blir nesten et utskudd i forhold til mange andre..

Håper det er noen der ute som har lyst til å slenge seg på en optimismetråd. Om du allerede har erfaring med alternative fødsler av ymseslag er det også helt supert. Absolutt ikke noe krav til å være førstegangs;)

Send meg også gjerne en melding om du heller vil det. Bare lei av å føle meg alene i hele verden!

Må jo være flere av oss der ute:)

Fortsetter under...

Endelig et fornuftig fødselsinnlegg! RIktignok er jeg også førstegangs og kanskje litt naiv, men tror faktisk at fødsler kan være flotte opplevelser og ikke nødvendigvis skrekkhistorier. Gleder meg!!

Hei, Jeg er førstegangsfødene og har plass på ABC, er meget fornøyd med kontroller og oppfølging der ;o) Har faktisk termin imorgen 13. mars, så jeg er ganske spent.

Har tatt akupuntur fra uke 35 og vil fortsette med det frem til og under fødselen.

Er enig med deg ang godtmenende venninner og bekjente. Man blir ganske sliten og ikke minst lei av å høre hvordan andre fødsler er og alle skrekkhistorier.

Vi fikk en del reaksjoner på at vi ville føde ABC, samtidig var det mange som ikke hadde hørt om det engang. Vi føler at dette er et veldig riktig og bra valg for oss.

Ikke bry deg (lett og si..) om hva andre mener, men følg din egen magefølelse og ønsker. Det er tross alt du som skal føde!!!

Alle skal fortelle deg om hva du må og ikke skal gjøre. Alle har forskjellige ønsker og ingen fødsler er like!!! Men som sagt; gjør hva dere føler for (og prøv) og ikke bry dere om hva andre sier og mener!

Tusen takk for kjempehyggelig svar. Blir så glad når jeg leser at medsøstre kjenner seg igjen i disse godtmenende menneskene:) Er noe helt spesielt med ABC, bare magefølelsen når man går ut av heisen første gangen. Jordmødre som tok direkte kontakt og alle var så hyggelige:) Vanskelig å beskrive dette til andre. Og er som du sier mange som ikke engang vet om avdelingen så blir mye forklaring her i går'n også...

Masse lykke til med nært forestående fødsel. Og har du tid og lyst er det en som blir KJEMPEGLAD for et lite referat på hvordan det gikk til slutt og hvordan du opplevde ABC. Har bare sett alle takkekortene der og alle er jo helt overpositive etter fødsel:D

Det er så godt det er flere av oss:)

Tror virkelig at det har mye med innstilling, teknikker og ikke minst trygghet til syvende og sist. Man klarer samme hva ikke se for seg hva en fødsel innebærer, men hva er vel skrekkhistorier godt for? Mener rett og slett at det er uhøflig og har tatt godt i på tilbakemeldinger til enkelte. Tenk om de selv hadde fått den historien før de kom inn. Ingenting godt kommer ut av å grue seg og tro man skal dø akkurat.. JA det blir vondt og mer vondt enn man kan forestille seg, men hallo? man presser da ut et barn så mye skjønner vi "intetanende" også. Så hvorfor bli så sjokka??? Hehe..

jaja, så får vi leve i vår optimismeverden og storkose oss i hverandres selskap. På 3 tri var det MANGE kjempeflotte tilbakemeldinger. Ble helt rørt av lesningen jeg!

Ønsker deg et flott svangerskap og medfølgende fødsel:D

Tusen takk, gleder meg kjempemasse til å se og møte det lille vidunderet ;o) Håper bare han vil ut snart.....

Som du sier, så får man en godfølelse og blir utrolig beroliget bare å gå ut av heisen i 3. etg. Husker første gangen vi skulle dit, og når vi gikk ut av heisen og møtet med jordmor, så tenkte jeg; Åhh dette er stedet jeg vil føde og slike rammer jeg vil/ønsker rundt fødselen. Helt utrolig ;o)

Dette skal gå bra og jeg ønsker deg lykke til med svangerskapet fremover. Kos deg !

Jeg skal gi deg tilbakemelding på hvordan det har gått ;o)

Ha en riktig fin dag !

Annonse

Sniker litt rundt her inne fremdeles jeg:-) Jeg fødte for første gang for fire mnd siden. Jeg hørte og mye snakk om at jeg ikke kom til å klare fødselen uten epidural e.l. Jeg bestemte meg for å føde på storken uten medikamentell smertelindring. Dessverre drøyde fødselen så lenge at jeg ble overflyttet til vanlig fødeavdeling for å bli satt på drypp. Men alikevel hørte de på mine ønsker og jeg fikk en flott fødselsopplevelse. Uten smertelindring. Jeg tror det har litt med hvilken innstilling en har i forkant. Selvfølgelig er det bra at vi har smertelindring for noen må ha hjelp for å komme seg trygt igjennom. Men stå på alle sammen og gled dere. Jeg gleder meg allerede til neste gang;.)

Hei! jeg ble lagt inn i 7etg på fredrikstad sykehus, der er det ingen smertestillende, men de tilbyr vann, masasje, akupunktur og lystgass! det var et kjempefint rom, som en liten strøken leilighet =)

Men med meg ble det litt komplikasjoner de siste timene, og jeg ble trilla ned i 3 etg (føden) det var aldri aktuelt for meg å ta epidural; helst så lite som mulig, men jeg er glad jeg fikk bedøvelse når jeg skulle klippes og sys etter fødselen. det hadde jeg ikke fått hvis jeg fødte i 7 etg.

For meg var det veldig betryggende å vite at hvis det skulle skje noe, så var det hjelp å få bare noen etg under meg =) Høres veldig koselig ut å føde på ABC =)

Jeg fødte på ABC i fjor og var veldig fornøyd. Veldig fine jordmødre med veldig bra oppfølging både under svangerskapet og under fødselen. Jeg må være ærlig, det gjorde veldig vondt og jeg ba om epidural under de verste riene. Men jeg er veldig stolt over at jeg klarte å føde i vann på ABC uten smertelindring med mye oppmuntring fra jordmora. Barseltiden på ABC er også fantastisk. Har bare gode ting å si om ABC, gled dere!

Jeg har hele tiden tenkt bedøvelse bedøvelse bedøvelse... men jeg er nå kjempestressa over at jeg skal føde på Ahus. Jeg hater stress og hater og miste konrtrollen, jeg vil vite hvem som skal være sammen med meg og vil ikke ha mange fremmende rundt meg etterpå... Så nå gruer jeg meg til å føde på sykehus. Dere som har tort og velge ABC er kjempetøffe. Har begynt å lure på om det hadde passet meg bedre også, men er i uke 28 så er vel forsent nå?

Jeg har termin 26.mars med mitt 3 barn. Og har hatt to tidligere fødsler uten smertestillende overhodet. Klart det er det beste!!! Er selv opptatt av å kunne fortelle mine gode opplevelser med å føde naturlig. Jeg er ingen superkvinne, men jeg har gått på med fiskt mot og har opplevd kontroll og superkrefter under hele fødselsforløpet. Å konse på å slappe av og puste under riene og alltid vite at det kommer en pause etter ca 1 minutt, før toppen tar seg opp igjen gjør at det går helt fint.

Jeg ville tro at jeg ved bruk av bedøvelse ville være altfor fokusert på om bedøvelsen virker, kjenner jeg noen vondter, påvirker det framgang ds. trekker det ut i tid- svakere rier osv...

Gratulerer med et klokt valg og stol på kroppen din. Vi er bygd for å føde barn. Argumenter som hvorfor tåle smerte hvis vi kan slippe...bla bla bla. Her er det ikke snakk om å tåle det er snakk om å ta kontrollen og opplevelsen i egne hender.

Lykke til:))

klemmer fra snart natuligfødende trebarnsmor

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...