Gå til innhold

Hvor mange ord kan barnet ditt på 18 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kan: mamma, vov-vov, kake, lys, pus, der, boka, bade, gakk og kanskje takk. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange. Klarer å ape etter stort sett alt og begynner å gjøre seg godt forstått. Klarer å si flere ord etter hverandre også, f.eks. "sette på Emil", eller "mamma sitte der". Skravler i grunn hele tiden, men jeg tror kanskje han er litt tidlig ute. Det er det jo ikke lov å si noe om her inne, for det oppfattes jo som skryt, så derfor er jeg

Skrevet

Mamma

Pappa

Grrr (Tigerlyden)

Voff-voff

Se der

Se på denne

Sokka

Titt-tei

Hadet

Hei

Nei

Gakk-gakk

Bæsja

Bil

Æsj

Ball

Dukke

Jenta mi er 19 mnd.

Skrevet

Helt ærlig: jeg synes det er kjempeflott at dere er stolte av barna deres, og vi er priveligerte som har lov til å skryte av barna våre! Skryt i vei, barna fortjener det beste og ubetinget kjærlighet! Smålighet hører ikke hjemme her, synes nå jeg!

Skrevet

Jenta mi er 19 mnd og kan vel opp mot 100 ord om ikke mer. Det kommer i rasende fart, hermer etter alt og lærer mange nye ord hver dag. Setter sammen 3 ord, noen få ganger 4 til noe som ligner setninger, men mangler bindingsordene. Blir derfor "mamma sitte her" istedet for "mamma skal sitte her*.

Jeg vet hun er tidlig ute, jeg jobber selv i barnehage og i den alderen ser vi variasjoner fra de som har ingen ord til de som snakker som fosser. Det viktige er hvor mye de forstår, ikke hvor mye de snakker.

Skrevet

min kunne vel en 200-300 ord vil jeg tro da hun var 18 mnd. kan en del flere nå når hun nærmer seg to år...

hun klarte å sette sammen setninger fra hun var 14-15 mnd.. men det skal sies at hun er veldig tidlig ute. får skryt fra barnehagen hele tiden for de har aldri vært borit noen som har pratet så tidlig før.. og uttalen er helt tydelig.. klarer alle stavelsene osv..

skriver ikke dette for å skryte eller noe. men det er sånn min lille prinsesse er...

og det må sies at hun er veldig tidlig ute... er kjempe store forskjeller på barna. mer normalt at de sier et par ord når de er 18 mnd... enn så mye som hun her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...