Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Var valget ang prevansjon enkelt etter fødsel?? Her sliter jeg masse... aner ikke hva jeg skal velge! -Kondom for ufølsomt -p-piller o.l blir jeg veldig humørsyk av nærmest deprimert -spiral er redd for å ha noe inni meg til alle døgnets tider. -mini-pille... mulighet for det... andre som har prøvd/går på det?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Jeg visste heller ikke hva jeg skulle velge. Så lenge du ammer kan du ikke bruke p-piller. Ettersom jeg vil ha et barn til om et par år, valgte jeg å ikke bruke spiral. Begynte på minipillen etter jeg hadde vært på 6 ukers kontrollen. Da begynte jeg å blø med en gang, og det orker jeg ikke å ha blødninger hele tiden. Så jeg slutta med de etter maks 14 dager.Så nå blir det kondom. Så får vi håpe det fungerer:)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Du sier at du er redd for å ha noe inni deg til alle døgnets tider, men hadde p-ring vært noe likevel? Den har du inni i 3 uker om gangen med 1 ukes opphold i mellom. Trenger ikke lege for å ta ut, og den virker lokalt slik at hormonene ellers i kroppen ikke skal påvirkes sånn som med p-piller Ellers så finnes jo p-plaster også.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 HI her... det er nettopp dette jeg vil unngå... slike håpløse bivirkninger!! Vil ikke ha slike blødninger, og vil heller ikke miste mensen! Kanskje det blir den berømte hopp av i svingen metoden, som vi praktiserte 1 1/2 år før vi fant ut at vi ville begynne å prøve!! Satt da på første forsøk!! Men vi gambler med hopp av i svingen...
Milla-baby Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Dette lurer jeg også litt på... skal snart til legen for å få prev. ammer ikke lenger... er veldig usikker på hva jeg skal velge. ble så kvalm av p-pillene. Jeg tenkte å snakke med legen, og høre om han har gode forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå