Gå til innhold

noen vært på sommerferie i kroatia med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

evt hvor? eller andre deilige steder å anbefalle i august mnd ca.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale akkurat Kroatia til de helt små barna. Landet har varierende standard på strendene sine ennå etter krigen som har herjet landet. De fleste steder bader man fra klipper og rue skrenter. Det er rullesteiner på strendene, og ikke så mye sand, samt at det er livsfarlige kråkeboller i vannet, som gjør at alle må bade med sko. Skal du derimot ha med litt større barn som ligger og hoppe uti vannet, eller du bor på et hotell-kompleks med barnebasseng er det annerledes.

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med ferie med små barn i Kroatia. Det finnes mange sandstrender, så det er jo bare å reise til et sted de har det. Når det gjelder kråkebollene, så blir de fjernet fra strendene der det er masse turister. Jeg har f.eks vært på øya Korcula fem ganger. Jeg har sett kråkeboller, men kun på noen få steder og de er helt svart så det er lett å se dem, i tillegg til at de som oftest ikke ligger helt i strandkanten.

På Korcula er det mest berg og rullesteinstrender, men det er også noen flotte sandstrender på ene enden av øya, tror området heter Lumbarda. Personlig så syns jeg det gikk helt fint med strender med småsteiner og ikke sand. Vi hadde med strandtelt og dattera vår hadde badesko (1,5 år). Det som er herlig med denne øya er at den ikke er overfylt med turister. Den ligger midt mellom Split og Dubrovnik. Maten er kjempegod og lokalbefolkningen veldig hyggelig.

Nå må jeg vel legge til at jeg ikke er glad i typiske charterferier til f.eks Mallorca og sånt da. Jeg liker meg bedre steder der man ikke blir forstått når man snakker norsk og det er andre folk enn turister der.

Jeg syns det blir litt dumt å anbefale og ikke dra til kroatia med små barn, det er et stort land og mange steder egner seg perfekt for små barn.

Her har du litt info om Korcula generelt og Lumbarda:

http://www.kroatiaperler.com/DALMATIA/Korcula/Lumbarda.html

Skrevet

Hei, vi var i kroatia med en 2 åring. vi var på øye Krk. vi bodde i punat. Dette synes jeg var en fin plass, ingenting tydet på at det var noe "farlig" for små barn. Jeg vet det er flere plasser i kroatia som kan anbefales, særlig de langs med kysten;) se på kartet du;)

Skrevet

Det er mange strender med sand og jeg har ikke merket noe særlig til krigen når jeg har vært i turistområdene til tross for at jeg har vært i Kroatia hver sommer de siste 4 årene (på forskjellige steder). Om dere skal reise med små barn og vil ha et billig og ikke så alt for turistifisert feriested anbefaler jeg øya Rab. :) Norweagian flyr til Rijeka, og derfra går det ferje over. Rab har en deilig langgrunn sandstrand som passer perfekt for småttisene.

Annonse

Skrevet

Les siste utgave av bladet "Mamma"....

en hel reportasje om å reise til Kroatia med babyer/større barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...