Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Hei Nå hiver jeg meg inn i debatten her på disse sidene. Har fulgt med dere litt alle sammen noen måneder, mens jeg sjøl "holdt på med innledende runder". Er nå klar for min første tur, men har hatt problemer med å finne eggløsning( har brukt clearblue digital hele vegen). I går var jeg på dag 18 og frustrasjonen var total !! Fikk time for ultralyd og det var det lureste jeg kunne ha gjort. Jeg hadde masse egg (for fremtiden fikk jeg beskjed om ,men ingen hadde modnet nok i denne syklusen- ergo kommer det ingen EL denne måneden. Snodig.. Ble så enig med gyn om å starte hormonstimulering neste syklus for å være på den sikre siden. Pergotime og pregnylsprøyte. Lurer på om noen har noen erfaringer å dele med meg ang. hormonstimulering??
Tjorven1 Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Flere som har den erfaringen her som jeg vet om, men ikke jeg. Men jeg vil bare ønske deg hjerlig velkommen i "klubben" og lykke lykke til!
estragon Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Hei, velkommen:) Jeg skjønner hvordan du har det, det er veldig frustrerende å lete etter eggløsning, og det virker som at jo mer en leter, dess vanskeligere blir den å finne. Stress påvirker jo (desverre for oss) syklusen. Jeg har selv fått hormonstimulering denne syklusen: pergotime-tabletter, gonal-f (sprøyter) og eggløsningssprøyte (Ovitrelle, om ikke jeg husker feil). Ultralyden som ble tatt på klinikken før inseminasjon viste at jeg hadde eggløsning med ett egg på venstre side og ett på høyre. Legen mente at dette var en god respons på hormonbehandlingen - og sjangsene for at ett av de befruktes og fester seg i livmoren er jo større når det er to. Men det er jo også større risiko for at begge eggene befruktes og at det blir tvillinger... I venteværeslet på klinikken hang det masse babybilder, og det var VELDIG MANGE tvillinger der, og også noen trillinger. Kona fikk helt sjokk, det var hun som oppdaget det ;-) Den klinikken vi bruker (Trianglen) inseminerer ikke uten at det er foretatt ultralyd først. Det gjorde jeg her hjemme hos legen min på syklusdag 11 (ringte legen og bestilte time den dagen jeg fikk mens), og hun telte og målte alle folliklene, samt målte livmorslimhinnens tykkelse og fylte ut informasjonen i et skjema vi hadde fått fra Trianglen. Skjemaet ble faxet til Trianglen, vi ringte og snakket med sekretæren en times tid etterpå og fikk beskjed om når vi skulle sette eggløsningssprøyta, samt fikk time til inseminasjon. Vi kunne dermed stresse ned, bestille flybilletter og pakke. Ul var dag 11, på kvelden dag 13 satte vi eggløsnigssprøyta og på formiddagen dag 15 ble jeg inseminert. Har tidligere 4 forsøk hos Storkklinik med inseminasjon i naturlig syklus, og ble tilslutt helt gal og tullerusk av å tisse på disse testene, klarte ikke å konsentrere meg om noe annet. Denne gangen har alt vært så rolig, avklart og forutsigbart, ikke noe "hvis" og "tenk om..". Det eneste er at jeg hadde mye hodepine den tida jeg gikk på hormonene, er usikker på om det er relatert til noe annet eller om det kan være en bivirkning av hormonene. Ønsker deg lykke til i neste syklus! Hvilken klinikk skal du bruke? Er du selvstendig eller i par? (litt nysgjerrig)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2008 Tusen Takk for det, godt å føle seg velkommen.) Har registrert at du har fått gode nyheter. Må være en FANTASTISK følelse !!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2008 Takk for mye info I&T&, Ja det er nettopp all den testinga som psyker en litt ut, har jo nesten ikke tid til annet, og når en da bare får neg hele vegen.. Skal bli deilig å kunne planlegge det litt..så håper alt går etter planen. Jeg bruker Stork nå på første forsøk, da det er de jeg har avklart alt med (og de var de eneste jeg visste om da jeg startet prosjektet..) Så får jeg se senere om jeg heller vil bruke en mer legestyrt klinikk. Min gynekolog var litt negativ til stork, sa at det sikkert var greit der for dem som ble veldig lett gravid, men trenger en mer hjelp er det gjerne bedre med en annen. Men jeg får se... Jeg er heterofil og singel, så dette blir et enmannsprosjekt for min del. (enkvinnesprosekt må jeg vel si). Masse lykke til til dere, spennende tid !!!
estragon Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Det er kjempefint på Stork, de som jobber der er koselige og har god tid til "pasientene". Det er et fint sted å bli gravid. Gled deg! Så lenge du har en lege / gynekolog som skriver ut resepter på hormoner og sånt og som kan hjelpe deg med å veilede deg i når du evt skal sette eggløsningssprøyta, så er vel Stork et like godt alternativ som noe annet, vil jeg tro. Men hvis du må ha ivf-behandling så gjør dem jo ikke det på Stork. Men det trenger du sikkert ikke. Takk for lykkeønskninger!!
Chaiemae Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Velkommen hit til oss. Kan ikke svare på spm dine da jeg kun har erfaring fra prøverørsbehandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå