Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 9, og ligger et stykke etter de andre i klassen (4. klasse). Vi har gått i over et år til Optisk Konsult ved Einar Engbretsen, men de store resultatene uteblir. Er det noen som kjenner til ham? Er det noen som kjenner til alternative treningsmetoder?

Hilsen Jan K

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte eg kunne seie at med min gut blei dysleksi først oppdaga og kartlagt i 6. klasse. Eg visste han var seinare enn andre i klassen, men det blei ikkje gjort noko før 6.

Han har faktisk hatt god trening på lesinga gjennom donald. Det er samme kva dei les, berre dei les:) Skrivinga har han PC som hjelpemiddel til.

Ellers veit eg ikkje, for det har jo med lyst og motivasjon å gjere i tillegg til tilrettelegging.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har vokst opp med lese og skrivevansker selv. Å er sikker på om noen ville hørt meg lese. Ville jeg jort det. Å dermed bli flinkere.

Det slapp jeg på skolen. Og min mor spurte aldri.

Senere i livet har jeg blitt veldig glad i bøker. Men det tok sin tid, før jeg så det fantes kjekke bøker.

Så jeg ville prøvd og funnet en kjekk bok, og lest for ham. En fantstisk bok, som handler om barneskole alder. (Høyere en himmelen av Klaus Hagrup)

Har lest den 3 ganger:) Kjekk for eldre også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...