Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 De siste dagene har lillegutt begynt å rulle med øynene og lukke dem igjen og blingse litt på en måte... Vanskelig å forklare... Bare lurer på om noen andre har hatt babyer som har gått gjennom sånne perioder?? Lillegutt er drøye 7 mnd gammel. Første jeg tenkte da jeg så det, var at det lignet veldig på "tics" som av og til forekommer ved Tourettes, men så leste jeg litt om det på nett her i sted og det er visst vanligst at symptomene begynner å melde seg ved 2-årsalder, så da var det litt tidlig for det evt... Helsesøster kunne heller ikke svare på hva det kunne være, bare foreslo at han kanskje gjorde det for moro; at det var et nytt "triks" liksom. Synes det virker ukontrollert, men skal uansett se det litt an en stund til før vi kontakter lege (legetime ble anbefalt av helsesøster). Er ikke sånn at jeg tror det er noe galt med sønnen min, altså... Bare lurte på om det var noen andre som har babyer som har vært gjennom en sånn periode, eller om noen bruker det som tegn på at de er trøtt og leie eller slike ting. Ellers en frisk og rask baby:) Forresten; noen som kan legge ut på Skravle for meg?? Vil være anonym denne gangen...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Hvor lenge har han holdt på med dette da? Jeg tror at helsesøster har rett.... Husker datteren min gjorde også noen "rare triks" med hendene sine en periode - det gikk over etter at jeg hadde begynt å venne meg til det... plutselig var det borte like fort som det startet Det er så mange ting de "øver seg på" og prøver å finne ut forskjellige funksjoner kroppen har......de må liksom bli kjent med den nye personen de er........ Gir det seg ikke kan du jo kanskje høre med legen neste gang h*n er på helsestasjonen... om det kan være noe med synet....Irritasjon i øynene kanskje? Men jeg tror på hs sin konklusjon...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jenta mi hadde en periode når hun var ca 4 mnd. der hun rullet med øynene. Hun gjorde det ofte i forbindelse med at jeg la henne ned på stellebordet, ved plutselige stillingsendringer o.l. syndes det var kjempeekkelt, syns nesten hun falt litt bort...trodde kanskje det var epilepsi eller noe likgnede. Leste mye om det på nettet og kontaktet helsesøster, Fikk fortalt at mange barn går gjennom sånne perioder, men at jeg burde observere det videre. Har ikke sett henne gjøre det på ca 1,5 mnd nå, så tror det bare er noe noen babyer gjør. Har lest at enkelte babyer ruller med øynene når de blir oppglødd feks når de skal få mat.. -dette ble veldig rotete, men håper du ble litt "klokere".
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Glemte å si at jeg konkluderte med at mi tøtte hadde fokuseringsproblem og derfor rullet med øynene...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 HI her: Tusen takk for svar:) Litt godt å høre at det er flere som har hatt slike forbigående perioder med "rare triks";) Han har ikke holdt på med det så lenge, men når han først begynte så var det liksom veldig mye... Vi ser det an og så lenge det ikke blir verre tar vi det bare opp på neste kontroll i mai... Tror jo ikke det er noe galt, men hvis det skulle vært det så hadde det jo vært fint om det ble oppdaget tidlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå