Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Leker" og prater dere med dem hele tiden?

Her kan lillejenta (4 uker) være våken i 1-2 timer, og jeg lar henne da ligge litt på gulvet for seg selv.

Aktiviserer dere babyene hele tiden, eller er det greit å la de ligge litt for seg selv også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempe fint slik du gjør det ;)

Det blir kjett hvis du venner henne til att du alltid skal være ved siden av henne.

Den feilen gjorde jeg med storebror,og jeg fikk aldri gjort noenting i huset før han begynte og gå selv (han krabbet aldri),men når det er sagt,så er barn forskjellige også.

Noen liker å ligge litt alene og leke,mens andre ikke gjør det.

Skrevet

Ja du sier noe der... Veldig greit at de lærer seg å leke alene!

Takk for svar:-)

Skrevet

Jeg har egentlig lurt på det samme. Jeg har også en på 4 uker, og når hun er våken og ikke "misfornøyd" lar jeg henne ligge på gulvet på et teppe. Det ser ut til at hun liker det veldig godt, er veldig nysgjerrig på omgivelsene rundt seg. Men om ettermiddagen/kvelden har vi henne stort sett på fanget hvis hun er våken. Virker som om hun er mer ute etter kontakt på kveldstid.

Skrevet

Mi jente er litt eldre (8 uker). Men siden hun var nyfødt har hun fått ligge for seg selv mye. Hun sier klart ifra når hun ikke gidder det mer, så da får hun komme opp i bæresjal mens jeg gjør div husarbeid, vi drar på trilletur eller hun ligger i fanget og koser seg.

Når jeg skal ta meg en dusj kler jeg av henne og lar henne ligge på et teppe og en håndduk på badegolvet, det elsker hun (å sprelle med rompa bar:-)

Hun har en babygym men den har hun egentlig ikke hatt glede av før nå den siste uka, den var nok litt for avansert tidligere.

Og et tips: jeg kjøpte ei stor myk treningsmatte (Exerfit) på XXL.no. Den er helt uvurderlig, myk og god, varm og hun kan ligge masse på magen der for det blir ikke for mykt heller. Og vi kan ligge sammen med henne for den er så stor.

Tror det er viktig at babyene får være litt for seg selv og bare trives i sitt eget selskap. Da vil det kanskje bli lettere for dem å leke for seg selv når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...