Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 noen som vet om det er greit å pumpe morsmelk i samme flaske. Dvs jeg har lite melk, og det kommer kun en slump hver gang jeg pumper,så jeg heller dette i en flaske jeg har i kjøleskapet.Må dette brukes i løpet av dagen?
tupppelina Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Oppbevaring av utpumpet morsmelk Av Helsesøster Anne Britt Orset Fersk morsmelk er holdbar to døgn i kjøleskapet. I fryseren er den holdbar mellom tre og seks måneder. Tint, tidligere frosset morsmelk er holdbar i ett døgn i kjøleskap. Velger du å fryse ned melk, kan du gjerne fylle på mer senere. Fryser du ned melk i glass, bør disse være kokt på forhånd. Man kan også bruke sterile engangsposer som man kan få tak i på apoteket. Når morsmelken skal tines, er det best at dette skjer gradvis. Når melken skal gis til barnet, er det best å varme den i vannbad, men ikke over 40 grader. Oppvarming i mikrobølgeovn kan skade innholdet av antistoffer som finnes i morsmelken. Det gir også en ujevn oppvarming som kan føre til at barnet brenner seg inne i munnen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 fikk vel ikke helt svar på det du luirte på over her... jeg gjør dset sånn men som regel bare to til fire pumpinger i en flaske. åsså lønner det seg nok å bruke det da før den pumpingen blir sur..så helst innen to døgn kanskje?=)
tottelott Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Hei!! Du skal ikke helle nypumpet melk i kald melk. Du må vente til nypumpet melk har samme temperatur som tidligere pumpet melk før disse to kan blandes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå