Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på påskefjellet med lilletulla som er 4 1/2 mnd. Lurer litt på hvordan jeg skal komme meg ut med henne? Kan jo ikke kjøre vogn i snøen.. Når kan man sitte i pulk? Bæremeis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! Ja, d blir godt å komme seg ut m minsten i påsken! Min er 5 mnd, jeg GLEDER mg :)

Bæremeise kan du bruker på babyer når de kan sitte selv, ikke før...

Pulk er ikke noe problem nå, så lenge du ikke har h*n sittende, men i 45 grader ca.. Ligge me litt støtte, sjønner? =)

Så spenn på skia å kos dere! :)

Skrevet

For å sitte i pulk skal man egentlig være over 6 mnd. Jeg hadde jenta mi i pulk da hun var 5,5 mnd, og det gikk fint. Men de advarer visst mot hjernerystelse og hjerneblødning hvis det rister for mye og babyen er altfor ung. Men tror ikke det er så vanlig, men mer at produsenten beskytter sin egen rygg. Er vel litt sånn, at hvis man gjør det før 6 mnd, så er det på eget ansvar.

Bæremeis skal man visst være enda eldre, ca 9 mnd tror jeg. Hvertfall kunne sitte av seg selv. Sier bruksanvisningen hvertfall.

Du får bruke sunn fornuft. Babyer er jo så forskjellig også. Noen er større enn normalen, noen er sterkere osv. Liksom ganske gammel for alderen.

God tur!!!

Skrevet

Så lenge man bruker sunn fornuft kan en 3 mnd gammel baby ligg i pulk og...Har konsulert med fysioteraput og hun sier det ikke er noe problem.. Ingen vil jo sette utfor med babyen bak uansett! Snakk om roli gange for og komme seg frem!

Uansett om det står 9 mnd, så kan du ikke sette en baby oppi bæremeis hvis den ikke kan sitte selv.. det som er regeln... 6 mnd/9mnd/1år... Sitte selv= bæremeis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...