Gå til innhold

Jeg er så fryktelig lei meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så glad og lykkelig etter fødsel og følte livet så veldig lyst, men så skjedde det noe her om dagen som gjør at jeg føler hel livet vårt faller i grus og ruiner.

Mannen min klarte å gjøre noe fryktelig dumt, og resultatet av dette er at han må være "på ferie" i noen måneder.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for noe...

Har ikke økonomi til å beholde huset aleine, men om vi flytter herfra føler jeg at jeg svikter det eldste barnet totalt. Han har mange venner her, og stortrives. Tror det blir i overkant traumatisk for han om ikke vi skal bo med pappa, også skal vi flytte en ny plass i tilegg.

De siste dagene har alt bare sklidd ut i huset her, klarer bare å gjøre det som er høyst nødvendig, og det eneste jeg har lyst til er å sove, for å slippe unna den fæle klumpen jeg har i magen.

Alt har plutselig blitt så usikkert.

Hva skal jeg gjøre? Hvor mye ekstra penger får man som alenemor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke helt sikker på dette her, men min søster som studerer ved

siden av får 2 barnebidrag, (hun får ekstra støtte når barnet er under 5 år)

så får hun dekket husleie av sosialen, hun ender på noe mellom

15 og 18 000,- i mnden.

Hun får altså mer enn mamma som jobber fulltid.

Kommer jo ann på hvor mange mnder mannen din blir borte.

Dere burde snakke med trygd, sosial kontoret og lege og se om dere kan komme fram til noe sammen.

Du kunne jo f.eks ta opp noe studier du kan gjøre hjemmefra.

Det ordner seg nok, kan bli litt trangt om penger, men jeg tror du kan få hjelp til å fortsette å bo der dere bor uten å gå helt konk.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Man får barnetrygd for 2, barnebidrag (avhengig av fars og mors inntekt og samvær), overgangsstønad (avhengig av mors inntekt og alder på barn). Man kan vel også søke om bostøtte (avhengig av inntekt og boutgifter). Lykke til:)

Skrevet

Har du ikke mulighet til å fryse huslånet for en periode også? Om det blir veldig trangt økonomisk

Skrevet

Det kan godt hende. Har et godt forhold til banken. Men det som er saken er at jeg vet ikke om han trenger å komme hjem igjen her etter han er ferdig. Jeg vet virkelig ikke om jeg orker mer av dette.... Og da må jeg kjøpe han ut, vi eier halve huset hver.

Jeg får begynne med å gå inn på sidene til nav, og se hvordan det fungerer....

Må bare ta meg sammen nå og begynne å tenke praktisk.

Skrevet

Dette klarer du :-) Mange klemmer til deg :-) Deretter: når pappa må på "ferie" så har myndighetene ordninger som skal støtte deg. Snakk med NAV og politiet, dere skal kunne klare dere selvom han må dit. Du får jo også en skikkelig sjanse alene til å tenke ut om hva du ønsker mhht videre forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...