Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Mini har vært syk siden før helgen. Hatt minimalt med feber max oppe i 38,5. Kastet opp ca. ett måltid pr.dag. Vært tett og hostet endel. nå virker det som det har løsnet litt, siden han er nå enda mer surklete. Kan holde han på ryggen å kjenne på at han drar slim opp og ned i lungene. Suger ut masse snørr hver morgen, med nesesugeren (sorry detaljene). han hoster endel, men ligger å hører på at han puster med slimet. Å så blir han sint og sutrete fordi han ikke får til å hoste. Skulle så gjerne ha hjulpet han slik at han får hostet opp slimet, men det kan jeg jo selvfølgelig ikke. Noen med råd? hjelper hostesaft, slimløsende? i såfall hvilke?
Gothminister Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Vet ikke om det finnes noe uten resept,men går du til legen så får du garantert noe som heter efedrin. Det åpner de alvolene i lungene,eller hva det er,er ingen lege jeg,men den hjelper godt på minien her når han er forkjølet og er rimelig surklete. Skal vel være forsiktig med hostesaft da det kan løsne opp mer slim og gjør han enda mere surklete.
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Litja mi hadde akkurat de samme symptomene, og hun har bronkiolitt... Fikk efedrin på resept hos barnelegen, og det tok ikke mer enn et par dager før hun var merkbart bedre... Hadde ringt legen hvis jeg var deg, efedrin er reseptbelagt så.... Er uansett greit å få sjekket hva det er... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå