Gå til innhold

Våkner veldig tidlig(05.00) 10 mnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! 10 mnd om noen dager, og har våknet kl 5 hver eneste dag i flere uker. Har prøvd å justere leggetid, både til senere og tidligere. Har prøvd å justere mengden søvn på dagtid, men ingenting funker! Er drittlei nå!

Skrevet

Sånn er det her og!Hun er snart 9 mnd og har holdt på sånn i noen uker nå.Tror jeg har prøvd alt jeg og, men våkner like herlig kl 5!

Skrevet

Jenta mi på 9,5mnd våkner også mellom fem og halv seks hver eneste dag. Hun er sulten så jeg ammer henne, men hun sovner ikke igjen etterpå, ikke før "formiddagsluren" klokka åtte ;-)

Ser bare på det som en del av det å ha små barn jeg, hun spiser jo ikke om natta lenger så jeg må bare legge meg tidlig om kvelden så jeg får ihvertfall 6-7 timer sammenhengende søvn... Min mellomste var våken et par timer midt på natta hver eneste natt til han vår 1,5 år han, så å starte dagen klokka fem en periode er ikke det værste som kan skje....

Skrevet

Guttungen min på 9 mnd våker mellom 0600 og 0630, men det er vel kanskje bare for en periode det også - som alt annet. Jeg håper på det i hvert fall.

Skrevet

det gjorde min datter også eller prøvde,jeg tok ho ikke opp tilslutt bare lot ho ligge.tok 3dager så var det slutt...klart de vil ha oppmerksomhet av mamma gjerne døgnet rundt hvis mulig.verdt å prøve,er et H..når det står på men..

Skrevet

Det gjør min og, på 11mnd. Han begynte å sove hele natta fra han var 10 mnd, og legger seg i 8-9 tia om kveldene, og våkner i 5-6 tia om mårran. Vi lar det bare være, men jeg legger meg tidlig jeg og, for å klare å stå opp med han:)

Skrevet

Går ut ifra at h*n er utsovet når h*n våkner. Da er det to alternativer.

- forskyv babyens døgnrytme til familiens døgnrytme (10 min. hver kveld)

- forskyv familiens døgnrytme så den passer babyens (legg dere tidligere på kvelden)

Hvis du holder ut litt til bytter vi til sommertid og da blir kl 05 til 06 uten at du gjør noe som helst med babyens døgnrytme. Du må selvfølgelig beholde leggetiden etter vintertid.

Skrevet

Anonym 08.23: Mellom 06 og 06.30 synes jeg ikke er spesielt tidlig. Det må man nesten regne med når man har små barn...

Skrevet

Åh, har jeg ikke tenkt på - det var jo hele klokkestillingen som f****t opp her i utgangspunktet i høst... Jaja, blir han far som får nyte godt av den ekstra timen da, jeg skal jo på jobb snart.

Synes forøvrig det er greit at hun våkner såpass tidlig, hadde sikkert ikke vært så kult å begynne å vekke henne tidlig når hun begynner i barnehage til høsten - da må vi uansett opp klokka 6 alle mann.

Skrevet

Sliter også med dette, har skrevet et innlegg litt lenger opp før jeg så dette.

Det har blitt litt bedre for oss etter at vi sluttet med smokk, og etter at jeg passer på at det ikke blir mer enn 2 timer søvn på dagtid, slik at det blir 12 timer søvn på natten, altås tot 14... Men jeg er samtidig tilhenger av å ikke vekke han når han sover så det hender det blir mer enn 2 timer på dagtid, da pleier han dog å våkne tidligere. Han får ikke stå opp før kl. 0630. Problemet hos meg er at han bæsjer så jeg må ta han opp som reget litt før dette også hvis han våkner.. men som regel ikke før kl. 06 ....

Har kjøpt en bok på mammut salget nå på NORLI som heter Hvordan få barnet til å sove hele natten.. mange bra tips her.

Skrevet

HI her. Virker ikke alltid uthvilt heller. Våken bare en liten stund og så sove igjen.... Hadde vært fornøyd jeg hvis det hadde blitt kl 06.00 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...