Dizzy Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Var på hotell tur med jobben og til lunsj fikk vi ciabatta med brie tomat speke skinke og pesto. og når vi spiste middag utpå kvelden fikk vi røkelaks til forrett... jeg spiste jo opp denne ciabattan med brie, og jeg begynte også og spise denne røkelaksen til det plutselig datt ned i hodet på meg at shit dette kan jeg kanskje ikke spise så jeg stoppet helt , har ikke helt vendt meg til og være gravid igjen enda ... 6 uker på vei nå
mamma`n til nurk Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Myndighetene anbefaler nå at gravide skal holde seg unna all slags mykoster pga listeria-fare. Spekeskinke og røykalaks skal være fryst i minimum 24 timer før du spiser den pga bakterier og parasitter. Hvis du går inn på matportalen.no finner du flere råd der ang hva man bør holde seg unna:) Men må bare berolige deg med at sannsynligheten for at du har fått i deg noe farlig pga det du har spist i dag er veeeldig liten..
Dizzy Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2008 Puh, får jo litt hetta alt var liksom fohåndsbestilt til oss, så det var lik mat til alle.... når jeg stoppa å spise laksen måtte jeg jo si at jeg ikke likte det så godt skal jo liksom være litt hemmelig enda, men egentlig så elsker jeg røkelaks
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Ja dette er vel ting man ikke skal spise når man er gravid. Jeg spiste også matvarer man skal holde seg unna i starten. Glemte det rett og slett. Man skal være ekstremt uheldig dersom man blir syk. Jeg opplevde forresten å bli matforgiftet av et rundstykke med ost og skinke som jeg kjøpte på en helt vanlig kafeteria. Så man kan bli syk av ting man tror er safe også. Du kommer til å få denne tankegangen inn i hodet etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå